Hulp nodig bij upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis16612

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Hallo,
Ik probeer mijn pc te verkopen op marktplaats zonder succes.
Dus ik dacht dan upgrade ik de pc maar dan hou ik hem wel.
De pc is bedoeld voor gamen en internetten.
Budget is 5oo euro.
Specs:
intel core i3 2100
BenQ GL2240 LCD scher
XFX Radeaon HD 6870
ASRock HD67M moederbord
Samsung SH-222AH schijfstation
Corsair builder series cx500 v2 voedingstroom
corsair vengeance geheugen 8 gb ddr 3 1600 mhz
Hardeschijf 2 TB
BitFenix Merc Apha midtowermodel
ASUS Pce-n15 netwerkadapter

Trouwens ik heb deze pc gekocht in 2012 voor 800 euro probeer hem te verkopen voor 900 lukt niet kan wel begrijpen waarom de pc is alweer een jaar oud.
Maar nu denk ik dus.
Als ik hem nu van 700 euro verkoop.
Plus de 500 euro kan ik daar dan niet beter een pc van kopen?
Dus word het verkopen of upgraden
MVG Dennis

Laatst bewerkt:
waarom zou je upgraden? Is in principe toch nog prima voor 95% van normaal gebruik? Wat wil je specifiek meer gaan doen?

i3 - 100
mb - 50
mem - 60
vid - 120
pow- 60
hd - 100
kast - 50
misc - 30

nieuw voor dezelfde performance (zonder scherm) koop je deze computer voor iets minder dan 600. Gezien de jouwe al tweede hands is wordt dat zo'n 400 euro maximaal wat je realistisch kan vragen (ex - windows). Windows is zo'n 60 euro waard (mits je DVD's etc hebt). Dat kan er dan nog bovenop.

Voor die prijs kan ik hem dus beter maar niet verkopen op marktplaats.
Dan dus maar upgraden.
Ik zou graag bettere performance willen krijgen tijdens het gamen.
Dus weet u misschien onderdelen die aan vervanging toe zijn?

Laatst bewerkt:
Welke games? welke klachten heb je nu? Op welke resolutie speel je (full HD?)?

In principe is de computer nog best up to date zoals ik al boven aangaf. Je 6870 is nog steeds een goede middenmoter voor de meeste games. De i3 is ook krachtig genoeg voor bijna alle games. Als je battlefield 3/4 wil gaan draaien op ultra zul je misschien nog wel het nodige aan moeten passen.

Games als battlefield 3 en 4 en minecraft met shaders.
Momenteel kan mijn pc geen minecraft met shaders aan of battlefield 3 in mooi 60 fps.

Klachten:
Borderlands loopt vast het kan alleen opgelost worden als ik de driver naar een oudere versie zet maar dan werken veel games niet meer.
Soms als ik aan het gamen ben dan komt een soort rare steep over het beeld.
Blur motion heet het of zo vrij vervelend.
Sims 3 gaat echt niet spel loopt heel vaak vast naar een paar minuten Houd het spel op met vastlopen maar na een tijd begint echt weer opnieuw.
De pc is ook super luid af en toe.
Het vreemde is als ik aan het gamen ben dan is de pc vrij stil.
Heel af en toe dus word de pc heel luid en ik weet niet waarom.

Maar ik zou graag battlefield 3 in ultra te kunnen spelen.
Hoop niet dat dat te duur is.
Ik speel trouwens in full hd
MVG Dennis

Laatst bewerkt:
Klinkt alsof je heel andere problemen hebt. Geen van de problemen zou je moeten hebben met een 6870. Of je hebt hardware problemen, of je drivers zijn echt van slag.

battlefield 3 op ultra kan in principe met een investering van 250. Maar de dingen die jij beschrijft doen me denken dat je eerst eens je huidige computer op orde moet stellen.

BF3 op ultra ga je niet redden met een HD6870 en de i3 zou het nog kunnen trekken maar je vraagt dan wel veel

moederbord kan de Ivy bridge I5-3570 met bios versie P2.10 hebben dus dat lijkt me een prima cpu als upgrade
en ja wat betreft videokaart een GTX760 kan BF3/4 prima op ultra draaien
de rest van de pc is snel zat

heb er ook een SSD bij gedaan
klikerdeklik
even windows 7 opnieuw op de SSD installeren en je kunt alles als een zonnetje draaien

Wouw echt een goed idee.
Maar mijn moederbord moet denk ik wel verbeterd worden zodat ik hem kan overklokken.
Plus mijn ram heeft iets van 1600 mhz terwijl het moederbord alleen 1300 mhz ondersteunt.
Plus ik kan dan de nieuwe intel core haswell gebruiken.
Dus ik ga de ssd weg doen en vervang het door het moederbord.
Als ik mijn oude onderdelen heb verkocht dan koop ik een ssd.
klik
Ik weet bijna zeker dat dit moederbord met de intel core haswell kan omgaan maar kunt u het ook even checken voor de zekerheid.
MVG Dennis

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan