• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij volgend probleem....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard84

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Goede dag Excel Experts,

ik zit met de volgende vraag:
heeft iemand misschien een goede manier om het volgende te bewerkstelligen, allereerst zal ik het bestand wat bijgevoegd is toelichten.

het bestand bestaat uit 4 tabbladen
"2006 en 2007"
hierin staan de klanten van 2006 en 2007 1ste kolom klantnummer, 2de naam, omzet etc..
in kolom H t/m L is weer gegeven in welke groep deze valt. belang van 1 t/m 6

"Automatische invoer"
Dit tabblad wordt automatisch gegenereerd doormiddel van PHP. de klant geeft antwoorden in een webapplicatie die hier weggeschreven worden.
de klant is niet verplicht het klantnr in te vullen....
wanneer dit niet wordt gedaan wordt de klant wel gevraagd een keuze te maken voor klantgroep 1 t/m 6 (details niet van belang)

"Totaal overzicht"
Wordt buiten beschouwing gelaten

"Data key-accounts"
Dit is het tabblad waar de vraag over gaat,
De bedoeling van de sheet is:
in kolom A komen de klantnummers te staan (wanneer deze bekend zijn) van de klanten die in "automatische invoer" vregen hebben beantwoord en waaraan in "2006 en 2007" in kolom L een 6 is toegekend.
wanneer dit het geval is wordt deze getoont anders "LEEG"
als dit inderedaad zo is moeten de bijbehorende antwoorden van "automatische invoer" hier achter weggegeschreven worden.

Wanneer de klant het klantnummer niet heeft ingevuld, en wel de klantgroep, en dit is het getal 6.
Dan idem als hierboven.

Tevens ben ik op zoek naar een manier om de lege rijen (rijen die niet meedoen) over te slaan..

Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb kunnen maken, en wacht met smart op een reacti vanuit jullie kant..

Bij voorbaat heel veel dank,
Richard

Bijlagen

Richard,

Volgens mij ga je dit alleen bereiken dmv VBA.
Ben er even uit geweest dus mijn code is wat roestig.
Probeer deze eens achter je Data keys account blad te plaatsen:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim c As Range
Dim legeregel, laatsteregel As Long

laatsteregel = Sheets("Data key-accounts 2006").Range("A65536").End(xlUp).Row
Sheets("Data key-accounts 2006").Range("A3:CP" & laatsteregel).Delete Shift:=xlUp

For Each c In Sheets("2006 en 2007").Range("A3:A17")
        If c.Offset(, 11).Value = 6 Then
            legeregel = Sheets("Data key-accounts 2006").Range("A65536").End(xlUp).Row + 1
            Set d = Sheets("Automatische invoer").Cells.Find(What:=c.Value)
            Sheets("Automatische invoer").Rows(d.Row).EntireRow.Copy Sheets("Data key-accounts 2006").Range("A" & legeregel)
        End If
    Next

For Each c In Sheets("Automatische invoer").Range("A3:A17")
        If c.Offset(, 2) = 6 Then
            legeregel = Sheets("Data key-accounts 2006").Range("A65536").End(xlUp).Row + 1
            c.EntireRow.Copy Sheets("Data key-accounts 2006").Range("A" & legeregel)
        End If
    Next

End Sub

Succes.

gedeeltelijk gelukt

hai,
dat wat jij zegt snap ik niet helemaal... helemaal niet eigenlijk...

maar ik denk dat ik al een oplossing heb gevonden

in ieder geval bedankt.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan