hulp nodig bij vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninoridder

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Using the notation (x,y) [for example, (50,80)] write the coordinates of the bottom left pixel in an applet's drawing region that is 200 pixels wide and 300 pixels high:

Ben je nou serieus bezig je hele huiswerk op dit forum te zetten?

Daarbij zit je nog steeds in het verkeerde forum, als het verschil tussen Java en Javascript je niet duidelijk is moet je denk ik toch weer even in de boeken duiken :)

Nee ben niet me hele huiswerk op dit forum aan het zetten en ben er zelf al achtergekomen het is namelijk gewoon (0,0)

We zijn een Nederlands forum, dus graag je vragen ook in het Nederlands plaatsen. Daarbij met huiswerkvragen, dien je op zijn minst aan te geven wat je geprobeerd hebt. Anders gaat de topic onherroepelijk dicht.

Hoi ninoridder,
.. ben er zelf al achtergekomen het is namelijk gewoon (0,0)
Dat is te zeggen ...

Ik heb eens aan Google gevraagd: applet's drawing region.

En ha, daar staat op nummer 3 in een huiswerk-help-site exact deze vraag!
  • Met antwoord! D.w.z. 6 verschillende antwoorden, dat is echt dolle pret. :d
  • Maar jouw antwoord staat er niet bij.
  • En wat bij mij als eerste antwoord opkomt, ook niet.

=======

1. Als je uitgaat van de meetkundige notering met een assenkruis en een rechthoekje in het eerste kwadrant (het rechtsboven-gedeelte), dan heb je gelijk. Dan zit de linker-onderhoek op afstand 0 op de x-as, en ook op afstand 0 op de y-as.

xy-wis.png

Zie verder bv.: Coördinatenstelsel op wikipedia.

2. Als je uitgaat van het woord pixels in de vraag, dan gaat het over beeldschermen of websites. Dan is de css-notering van kracht, die rekent van links naar rechts (voor de x-as) en van boven naar beneden (voor de y-as). Dan zit het punt (0,0) dus altijd in de linkerbovenhoek!

xy-css.png

Zie verder bv.: www.html.net/tutorials/css/lesson14.php

3. Als je uitgaat van het woord applets in de vraag, dan gaat het over java-applets *), die ook voor computertoepassingen zijn, maar er misschien een eigen notering op na houden.
    Zie hier wat de Universiteit van Amsterdam daarover zegt. Of het boek "Special Edition Using Java 2 Standard Edition" (€ 30,99 bij bol.com), waarvan een chinese site schaamteloos het hoofdstuk Graphics online heeft gezet.

Nou, succes met je huiswerk!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan