• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij wat 'advanced? conditional formatting'

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Dit moet mogelijk zijn met ‘conditional formatting’ maar is mij tot op heden niet gelukt.
Als iemand mij hiermee kan helpen graag.

Zie bijlage.

Dit stelt een project voor dat loopt van 26 weken voor datum in (cel E2) tot 4 weken na datum uit (cel F2).
Het aantal weken staat in kolom (H), kolom (I) is de daarbij horende datum = (datum in –(aantal weken*7))

Wat ik wil is het volgende!

1) Als er in een cel van kolom (B) een ‘X’ staat moet de daarbij horende cel in kolom (H) groen worden.
2) Zodra de huidige datum > dan de datum horende bij de cel(len) in kolom (H) en er staat geen ‘X’ in de corrersponderende cel in kolom (B) dam moet(en)
deze cel(len) in de (H) kolom rood worden.

Alle hulp welkom.

Bijlagen

2) Zodra de huidige datum > dan de datum horende bij de cel(len) in kolom (H) en er staat geen ‘X’ in de corresponderende cel in kolom (B) dam moet(en) deze cel(len) in de (H) kolom rood worden.
In kolom H staat een getal, geen datum. Dus met welke datum wil je dan dat de huidige datum vergeleken wordt? Je moet minstens 2 kolommen hebben waarin de bereikdatums staan.

nader uitleg

Michel,

Het getal stelt het aantal weken voor (datum IN) voor. De huidige datum moet dus vergeleken worden met (datum IN) - 26 weken.
Als de huidige datum binnen de 26 weken tot (datum IN) ligt moeten er in B4 t/m B13 X staan
In H48 t/m 54 staan det aantal weken na (datum OUT) verder geldt hetzelfde.

T (H 41-46) is week 0 de week van (datum IN)

Sylvester,

Jouw voorzet ziet er veelbelovend uit, ik ga er vast mee aan de gang, kan hier helaas slechts in de "daluren"

beiden vast dank voor het meedenken.

groet, Jos

Laatst bewerkt:
Beter laat dan nooit.
Het is min-of-meer gelukt, ik weet zeker dat het op een elegantere manier kan maar voor nu werkt het.
Nogmaals mijn dank.

mvg, Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan