• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig bij zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

idarkreaver

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2017
Hello,

In meegestuurde voorbeeld heb ik jullie hulp nogmaals nodig. Ik probeer met SUMPRODUCT zoals jullie mij eerder hebben geholpen mij te behelpen maar dat werkt hier niet door de blanco cellen. Hoe kan ik dit oplossen? Je kan een voorbeeld terug vinden op lijn 18 met 'naam14'. Eeuwige dank.

Groet.

Bijlagen

Er is een andere reden dat het niet werkt, namelijk dat in kolom D op blad data af en toe TEKST staat. De vermenigvuldiging resulteert dan in een foutmelding. Plus de voorwaarde CF staat niet in elke regel. De optelling zal ook hierom niet goed gaan.

Door je gegevenstabel "plat" te maken kun je een draaitabel gebruiken, dat werkt zo veel simpeler in het gebruik dan ingewikkelde formules... zie voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dankje alex, tabel is niet mogelijk door het automatiseren.
Heb het kunnen oplossen met een COUNTIF.

Dat kan ook, maar dan kun je bijvoorbeeld "CF" niet als voorwaarde gebruiken lijkt mij, dan moet je handmatig elk bereik aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan