Hulp nodig kiezen van ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
261
Best medemensen,

Ik heb onlangs een nieuw moederbordje gekocht om van s754/agp/ddr overtestappen naar s775/pci-e/ddr2.

Mobo: Asrock 4coredual sata2
cpu: Intel pentium 4 520 2.8Ghz Prescott :(
ram: 1x 1gb Valueram ddr400 1x 512mb corsair ddr400 :(
gpu: Nvidia Geforce 7300gt 256mb AGP ocd@ Core: 500 Mem.: 475



Nu is mijn vraag welke ram ik er het beste voor kan kopen voor een leuk prijsje, Het moederbord ondersteund het volgende.

- Dual Channel DDR/DDR2 memory technology*
- 2 x DDR2 DIMM slots
- Supports DDR2 667/533 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity: 2GB
- 2 x DDR DIMM slots
- Supports DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity: 2GB

Is het voor mij handig om ook dual-channel memory te nemen? Heeft dit enig voordeel?
Ik ga later nog voor andere cpu/ Videokaart
ik denk een Intel pentium 4 core2duo 2,8ghz aangezien die het goedkoopst is, En een Ati Radeon 5450 PCI-E 1GB GDDR3 Want ik ben een gamer

mvg Gino
 
Hoi...

Dan zou ik voor het snelst mogelijke geheugen gaan.En dat is dus de ddr2 667.(2gb)
Houdt er rekening mee dat je niet beide geheugens gemixt kan gebruiken.
Dus niet en ddr1 in de ene 2 slots en ddr2 in de andere2.
 
Hoi,


Bedankt voor de super snelle reactie. Dat wist ik al na wat research voor ik hem kocht:)
Dus het word 2x1GB DDR-667? Zal ik dan dual-channel nemen? Welk merk is goed voor gamen met een leuk prijsje en ook het liefst een latentie van 5 (A)


Mvg Gino
 
De huidige reepjes is allemaal wel dualchannel.(is eerder bord afhankelijk)
En qua merken kindston ozc etc etc.

Maar in dit geval gewoon 2 reepjes van 1gb kopen die in jou prijsklasse liggen.
Verdere toevoegingen ga jij toch niet merken met 2gb.
 
Laatst bewerkt:
nog even dan over een 5450 daar kan je echt niet op gamen heeft vaak al moeite met ful hd
 
Hmmm echt? Ik ben zoiezo al niet van ATI :eek: En een Nvidia Geforce GT220 dan?
 
same story als je echt wilt gamen reken dan op een kaart van min 100 euro en met echt gamen bedoel ik dan de games fatsoenlijk runnen
 
Voorgestelde geheugen is btw prima.

Over de kaart kan je idd nog de discussies voeren.En dat mag dan evt tzt in een ander topic.
 
same story als je echt wilt gamen reken dan op een kaart van min 100 euro en met echt gamen bedoel ik dan de games fatsoenlijk runnen

Fatsoenlijk runnen? Ik draai alles low op die 7300gt maar haal wel 80~100fps (H)
 
Btw was ik nog vergeten te vertellen als het goed is. Ik heb hier een 1gb PC2-3200 Liggen (Kingston KTD-DM8400/1G) Als ik er daar nou nog een van koop zou het dan moeten werken? Mvg Gino Brugman
 
Btw was ik nog vergeten te vertellen als het goed is. Ik heb hier een 1gb PC2-3200 Liggen (Kingston KTD-DM8400/1G) Als ik er daar nou nog een van koop zou het dan moeten werken? Mvg Gino Brugman

En Als ik nou nog een pc2-3200 1gb koop, Maakt het dan uit welk merk? Of als het maar zelfde mhz is?
 
Voor Dual Channel neem je het beste hetzelfde merk en dezelfde waarden.
Maar, je zou het met de Kingston module kunnen proberen.
 
Voor Dual Channel neem je het beste hetzelfde merk en dezelfde waarden.
Maar, je zou het met de Kingston module kunnen proberen.

Het is een Kingston KTD-DM8400/1G Als ik hem op google opzoek dan krijg ik ook te zien dat de module ontworpen is voor dell? Maakt dat iets uit? Want ik heb hem al eens op mijn mobo geprobeerd en hij deed het gewoon :)

Mvg Gino
 
Hoi...

Bijplaatsen dat reepje en opstarten.Is goed dan heb je dus geen problemen is het fout dan hoor je biospeeps en start niet op.Als je deze bijplaatst dan heb je dus 2gb pc3200.Dat is gelijk het max wat de pc aankan.
 
Want ik heb hem al eens op mijn mobo geprobeerd en hij deed het gewoon.

'Kat in 't bakkie', zou je kunnen zeggen ! :)

Zou je na de installatie hier een Screenshot - Alt- + PrtSc-toets - van de specificaties van de PC - Summary van Speccy - kunnen plaatsen ?

SPECCY Download : http://www.filehippo.com/download_speccy/

( Ben namelijk benieuwd of Dual Channel functioneert.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan