• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig mbt formules~!

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
Allereerst allemaal de beste wensen! :thumb:

En dan nu mijn vraag.. Ik wil mijn uren bijhouden in een excelsheetje.. Ik tik dan in hoelaat ik begonnen ben, tot hoelaat en daarachter hoeveel uur dat is.. En dan wil ik dat ie aan het einde van de week optelt hoeveel uur dat dan is,.. Maar op de een of andere manier snapt excel mij niet.. :p Als ik het op wil tellen, geeft hij me een vage tijd aan.. :( En als ik dan denk ik haal de optel formule eruit, ik tik het zelf in, krijg ik allemaal komma's ipv :..

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? :o

Beste KimSerh,

Een voorbeeldbestandje werkt beter dan 1.000 woorden. Dit is een onderwerp dat bijna wekelijks hier voorbij komt, dus met de zoekfunctie kom je er ook wel uit denk ik.
Wat je in ieder geval kunt proberen is de celeigenschappen zetten op [uu]:mm via Opmaak > Celeigenschappen > Tijd > Aangepast

Richard

2 dingen…. ten eerstemoet je, zoals Richard al zegt, de zorgen dat je de juiste annotatie gebruikt. De tijden moeten dus werkelijk als tijd worden aangegeven.

Tweede puntje… ja kan tijden niet zomaar bij elkaar optellen, daarvoor moet je wel even de jusite formules gebruiken. Druk op de “F1” toets op je toetstenbord, nu zal de helpfuntie van excel starten. Zoek op de term “tijd”. Je zal zien dat er 2 methoden zijn om te rekenen met tijden.
Om een serie tijdseenheden, over meerdere dagen te berekenen, gebruik je =SOM(bereik)*24

Heel erg bedankt voor jullie hulp!!! Ik snap het nu!!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan