Hulp nodig! Meer gaan betalen of andere host zoeken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ayase
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ayase

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Hallo allemaal,

ik ben een client bij DreamHost en heb een vrij populaire website. Veel CPU en ram gebruikt en heb al eerder waarschuwingen gekregen om dit probleem. Nu heeft DreamHost mij overgeplaatst naar een Private Virtual Server. Heb er naar gekeken en dit kan ik wel goed gebruiken. Het is alleen zo waanzig duur, gekeken naar de RAM die ik nu gebruik, loopt het wel op tot $200 per maand. Ik betaal nu jaarlijks maar $80. Ik kan op zich wel donaties vragen, maar ik geloof niet dat ze elke maand mee willen helpen. Als het ongeveer $100 zou kosten per maand, zou ik zelf wel de helft kunnen betalen.

Nu heb ik van iemand gehoord dat ik moet gaan voor een dedicated server? Wat houdt dat precies in, en hoeveel gaat het kosten?

Nu heeft DreamHost mij 1 week de tijd om de PVS te gebruiken en dan moet ik aangeven wat ik wil. Ik wil zo graag mijn website behouden, het bestaat al 5 jaar en ik wil hem niet sluiten.

Iemand enige ideeen, tips etc, wat ik moet gaan doen?

Een dedicated server is een server helemaal van jouw! dus word niet gedeeld met andere websites van dat bedrijf.
maar hoeveel ram wil je? hoeveel dataverkeer wil je?
als ik binnenkort online ga denk ik dat ik wat ga hosten bij flexwebhosting (http://www.flexwebhosting.nl/nl/index.php/product-dedicated) zij hebben 5000gb per maand aan dataverkeer (heel veel) en 4gb ram voor 70 euro.

Bedankt voor de snelle reactie. Nou ik heb er zelf niet zoveel verstand ervan.

Maar aangezien de statistieken gebruik ik nu ongeveer 4GB ram en dataverkeer weet ik niet zo. Ik heb elke maand wel meer dan 11.000 bezoekers en er komen elke maand ook weer unieke bezoekers bij.
Op zich maakt het niet uit of mijn website traag loopt, als de bezoekers maar op mijn site kunnen komen.

Als het goed is kan je ergens in je controlepaneel zien hoeveel schijfruimte en dataverkeer je precies verbruikt (disc space & bandwidth usage). Blijkbaar is dit dus te veel binnen je zogenaamde onbeperkte pakket, wat ook niet zo gek is want webhosts die adverteren met onbeperkte schijfruimte of dataverkeer zijn de grootste oplichters. Je maakt het nu mee, zodra je te veel gaat verbruiken van je 'onbeperkte' pakket gooien ze je er uit of mag je meer gaan betalen.

Mijn advies is om allereerst uit te zoeken hoeveel schijfruimte en dataverkeer je nou maandelijks verstookt. Dit moet je gewoon ergens in je controlepaneel kunnen terug vinden, ook van voorgaande maanden. Zo kan je zien of het een trend is of dat het deze maand een uitschieter was (als dat zo is, zoek dan uit waardoor dat kwam en probeer het volgende keer te voorkomen). Ten tweede zou ik op zoek gaan naar een andere host. Blijkbaar heb je een behoorlijk succesvolle website maar die host je nu dus bij een bedrijf dat het normaal vind om te liegen tegen hun klanten (onbeperkt bestaat niet, punt).

Zoek een hosting pakket bij een bedrijf dat duidelijk heeft staan wat je mag verstoken per maand en voor welke prijs. Als je een pakket vind dat (ruim) meer bied dan je op het moment nodig hebt dan kan je besluiten daar nog even naar toe te verhuizen terwijl je je gaat oriënteren op de uitbreiding van je site. Op gegeven moment zul je toch een manier moeten vinden om de site te bekostigen. Als hij blijft groeien zul je ooit naar een VPS of dedicated moeten en dat kost nu éénmaal geld. Mijn advies is om gewoon een Adsense advertentie of 2 op je site te zetten. Met 11.000 bezoekers per maand zou je op zijn minst een deel van de kosten moeten kunnen dekken. Misschien hou je er wel winst aan over, wie weet.

Neem de tijd bij het zoeken naar een nieuwe host en trap niet in de top 10 beste webhosts review sites, want die zijn nooit waar en verhandelen hun top 10 plaatsen voor de hoogste bieder. Voor objectieve beoordelingen moet je zijn op sites als www.ISPgids.nl, www.webhosters.com, www.webhostingtalk.nl of als je zoekt naar Amerikaanse/buitenlandse webhosts naar www.webhostingtalk.com of www.hostingdiscussion.com.

Ik run zelf een webhosting bedrijf, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik je kan helpen in deze. Daarvoor heb ik wat meer info nodig over je verbruik enzo.

In ieder geval heel veel succes! Laat ons even weten hoe het is gelopen :).

Laatst bewerkt:
Hoi Robin, bedankt voor de reactie.

Ik heb zojuist gekeken, ik gebruik maandelijks ong 135 GB schijfruimte en ong 335 GB dataverkeer. Ik beheer een grote screencaps site van tvshows en films. En elk categorie heeft zo haar eigen coppermine gallery. En ik snap het dat er veel data wordt gebruikt, omdat er op hetzelfde moment tientallen bezoekers een plaatje laden. Ik heb in de toekomst ook meer schijfruimte nodig, omdat er steeds ook nieuwe seizoenen komen van tv series. Er staat al 1 Google Adsense op mijn main page, maar ik wilde er eigenlijk nooit geld mee verdienen met mijn site, alleen voor de hosting kosten. Het zou een goede optie zijn om deze Adsense ook op al mijn Galleries te plaatsen.

Ik heb hier en daar ook wat opgezocht over het CPU gebruik en het is inderdaad dat ik ben "opgelicht". Er zitten bij "onbeperkt" hosting pakketten altijd nadelen en met deze dit dus. Ik heb mij bij DreamHost aangemeld via de reviews site jammer genoeg.

Phew, ja met dat verbruik snap ik dat ze je zo langzamerhand van hun shared servers af willen hebben als ze de kans krijgen. Helaas kan ik je ook niet helpen, dat soort verbruik zit ver boven wat ik je op het moment (met een schoon geweten :P) kan bieden. Hoe dan ook denk ik dat je inderdaad beter af bent op een managed VPS. Misschien zelfs een managed dedicated. Wat belangrijk is is dat je een pakket pakt waarbij je van tevoren weet waar je aan toe bent. Harde limieten dus en geen onbeperkt bull****.

En ja, je hoort gewoon ads neer te zetten bij de content die het meest bekeken wordt. Met 11.000 bezoekers per maand heb je de kosten van een VPS er makkelijk uit. Zoek je een Nederlands of Amerikaans hosting bedrijf? Aangezien je nu bij Dreamhost zit? Heb je een site met voornamelijk Engelse/internationale bezoekers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan