Hulp nodig met de aanschaf van een PC budget €400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muzzy

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Beste allen,

Zouden jullie kunnen helpen met het samenstellen can een pc. Aan de hand van de topic van marsmannetje zal ik jullie info geven.

Budget - 400 euro.
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Internet+Email/streamen/gamen (geen superzware games)/downloaden
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Doe ik zelf

Opties: 1 tb hardeschijf
4GB werkgeheugen

Besturingssysteem - heb ik al
Andere software? - nee

Randapparatuur - niet nodig.

Wat ik al heb is een optische drive. Als ik ergens de nadruk op moet leggen dan is het op de videoprestaties.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
gr

Hoe belangrijk zijn de videoprestaties? noem eventueel wat spelletjes, op welke resolutie wens je te spelen (hoe groot is je monitor in beeldpunten?). Bij dit budget zit je altijd op het randje AMD A10 of toch een kleine aparte videokaart.

Ik speel spellen als GTA en FIFA, verder kijk ik voetbalstreams. Spelen met 1920x1080 is leuk maar niet een noodzaak.

Ik heb overigens nog een behuizing liggen, kan ik die gewoon gebruiken of zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten?

@vanschagen

die pc is veel langzamer als de pc die ik heb samengesteld, en ts had al windows dus heeft ts geen windows nodig.

Ik zou echt gaan voor een andere verhouding van CPU en grafisch. Deze CPU is meer dan overkill. Je haalt waarschijnlijk nooit meer dan 15% belasting van je CPU. Aan de andere kant kan een gt610 GTA (4) nauwelijks aan (afhankelijk van welke GTA natuurlijk).

Je hebt eigenlijk niet eens een i3 nodig
De voeding is te groot (en duur)
Je moederbord is eigenlijk ook te duur (je maakt waarschijnlijk geen gebruik van de meeste features)

Hm, hieruit zal je veel meer halen, ik zou later een SSD kopen want op dit moment lijkt mij dat echt niet gepast met dat budget.

Dat laatste samenstelling van denisdenis ziet er netjes uit hoor , er zit zelfs een dds bij dus waarom niet .
Je mist volgens mij wel nog 2 coolertjes en een dvd drive met deze erbij wordt hij niet echt veel duurder max 20 euro

Nog even een edit , ik zie dat je gta 4 wilt spelen .. deze spel is heel onstabiel dus verwacht niet dat je hem ip hoge settings kan spellen , zelfs met een ultra dure kaart. Verder is de gtx550 hellemaal top voor waar jij hem wss voor gebruikt

Laatst bewerkt:
Ja :d dat moet idd ssd zijn , typen met touchscreen is niet altijd makkelijk xd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan