• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp nodig met een formule same voegen voor een logboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

hc gangster

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
hallo zo als de titel het al zegt heb ik een formule nodig voor een logboek voor een aquarium.
het gaat om 3 kleine formuletjes die ik graag in een formule heb.
de formules zijn als volgt:
100/aantal liter water = verhoging bij 1ml
10-gemeten waarde = waarde tekort
waarde tekort/verhoging bij 1ml = totaal aantal ml toevoegen

tevens zou ik als het mogelijk is graag alleen het volgende zichtbaar hebben in het toekomstige logboek:
aantal liter, waarde nodig, gemeten waarde en ml doseren, want verhoging bij 1ml en waarde tekort zijn eigenlijk overbodige informatie maar wel nodig voor de formule.
wie kan mij er bij helpen?

in het bestandje staat hoe het er nu uit ziet.
Bekijk bijlage Map1.xlsx

alvast bedankt voor de moeite.

ja dit bedoelde ik bedankt had al van alles geprobeerd ma kwam er niet uit:$
kun je misschien ook uitleggen hoe je hier op komt? misschien kan ik het dan een beetje begrijpen

groetjes martijn

Hi Martijn,

Ik heb gewoon alle formules die apart in je werkblad stonden samengevoegd in 1 formule.
De haakjes houden de formule bij mekaar, zodat hij bv in jouw geval niet het eerste stuk van de formule gaat delen door de 100, maar dat hij het eerste gedeelte gaat delen door 100 : de waarde in A2.

Joske

ik heb de formule toe gevoegd in het logboek maar daar werkt hij niet terwijl hij is het test bestandje wel werkte:confused:
heb alle cellen goed aan gegeven enzo dus heb geen idee wat ik fout zou kunnen doen wil je er mischien nog even naar kijken?
en misschien heb je nog wel leuke of handige tips of iets dergelijks

Bekijk bijlage logboek_aquaforum.xlsx

Hallo Martijn,

De celeigenschappen van de cel staan op "Tekst", je moet deze op standaard zetten.

Groeten,

Joske

oke bedankt voor de snellen reactie ik ga het morgen avond proberen ik laat je wel weten of het is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan