• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig met Excel, zo snel mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Ik moet voor natuurkunde een verslag maken, en moet meerdere grafieken met Excel maken. Het meeste is wel gelukt alleen ik krijg het volgende niet voor elkaar: Met de metingen die we hebben gedaan moet ik vier punten in de grafiek zetten. Daarbij moet door de meest extreme waarden een lijn lopen, waardoor je dus twee lijnen krijgt die zo ver mogelijk van elkaar aflopen. In het plaatje wil ik dus door de oranje punten een lineaire lijn laten lopen. Het verslag moet morgen af zijn dus ik moet zo snel mogelijk een antwoord.

Alvast bedankt!
Screenshot (3).jpg

Luc,
dan ben je veel te laat begonnen aan je verslag.
Met plaatjes zijn we geen stap verder.

Veel te laat begonnen valt wel mee. Dit was het allerlaatste wat ik nog kon doen en ook pas kon weten sinds vandaag omdat dit de eerste keer is dat ik die leraar weer zag (na de vakantie). Na lang zoeken heb ik het toch kunnen vinden. Hoe ik dat heb gedaan is denk ik niet echt van belang omdat dit een best specifiek geval is, en dus waarschijnlijk niemand hier iets aan heeft.

Natuurlijk is het van belang dat je de oplossing geeft. Er zijn meer mensen die een forum gebruiken en kunnen dus wat aan je oplossing hebben.

Zoals ik al zei, dit geval is veel te specifiek en ik heb een oplossing gevonden, maar ik door om het probleem heen te werken. ik heb de onnodige punten weggelaten, een ander soort spreidingsgrafiek genomen en in plaats van de twee waarden onder elkaar te zetten heb ik ze beide gesplitst, waardoor ik door beide punten een lijn kon laten lopen. Het is dus niet zo dat ik een manier heb gevonden om in die grafiek een lijn door een bepaald punt heb kunnen laten lopen.

Luc,
Ik ben al blij dat je zelf een oplossing hebt gevonden en dit wil mededelen hier op het forum. Alle wegen lijden naar Rome.
Voor het vervolg.
De vraagstelling doet veel, maar voor de vrijwilligers hier op het forum is het veel makkelijker werken met een bestand dat je plaatst maar zonder private gegevens, zodoende moeten wij zelf niet alle gegevens zelf invullen en zal je meestal snellere en meerdere reacties krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan