• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp nodig met exporteren van afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

idealmax

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2016
hallo iedereen,

Voor mijn stage moet ik afbeeldingen exporteren vanuit een excel bestand en deze opslaan met de naam vanuit een andere kolom.

Voorbeeld sheet:

[table="width: 500, class: grid, align: center"]
[tr]
[td]Afbeelding[/td]
[td]Productcode[/td]
[/tr]
[tr]
[td]"afbeelding 1"[/td]
[td]017683[/td]
[/tr]
[tr]
[td]"afbeelding 2"[/td]
[td]134618[/td]
[/tr]
[tr]
[td]"afbeelding 3"[/td]
[td]789515[/td]
[/tr]
[tr]
[td]"afbeelding 4"[/td]
[td]286910[/td]
[/tr]
[/table]

voorbeeld opgeslagen in map:

Schermafbeelding 2016-11-02 om 09.59.42.png

Ik heb dit nodig om de afbeeldingen van de producten op te loaden op een website. Ik gebruik zelf MSO 2011 voor macintosh en heb eventueel ook toegang tot 2016 voor macintosh en 2016 voor windows.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, want dit zou mij verschrikkelijk veel tijd schelen! :d

Waar komen de afbeeldingen in het Excelbestand vandaan ?

Waar komen de afbeeldingen in het Excelbestand vandaan ?

Deze afbeeldingen zijn er door de leverancier zelf ingeplakt:

Schermafbeelding 2016-11-07 om 10.40.30.jpg

De plaatjes van kolom B moeten geexporteerd worden met als naam de productcode uit kolom F

Plaats eens een voorbeeldbestand met een stuk of 5 van die plaatjes in de getoonde layout.

Je voorbeeld document is prima, maar ik wacht even je reactie op de suggestie van snb af.

Die staan toch gewoon op internet ?

http://jinglebox.com.my/leapstart-2/

Bekijk bijlage 283033

Sla de webpagina op en je hebt alle afzonderlijke plaatjes in oorspronkelijke kwaliteit op schijf staan.

Klopt, maar het probleem is dat het in totaal 1000+ producten zijn. Om deze allemaal een voor een handmatig in te voeren kost te veel tijd. Waarschijnlijk komen er in de toekomst nog meer soortgelijke bestanden binnen en daarom lijkt het mij handig om een formule/code te hebben die deze afbeeldingen voor mij kan exporteren. Met de geexporteerde bestanden kan ik ze in een keer in bulk oploaden op de site omdat ze dan gelinkt zijn aan de productcode.

Je hebt helemaal gelijk snb, maar het gaat er juist om dat het te veel tijd kost om 1000+ keer elk product op te zoeken op de site, de link te kopieren en te plakken in ons upload systeem. Ons systeem biedt ons twee mogelijkheden:

1. Link kopieren en plakken bij het betreffende product. (handmatig)
2. Een folder uploaden met afbeeldingen opgeslagen met de productcode (bulk)

Aangezien het aantal producten lijkt mij de tweede optie het snelst en het makkelijkst, maar hiervoor heb ik dus wel een manier nodig om de afbeelding correct uit het excel bestand te exporteren.

(en sorry vor het quoten / citeren)

Bijgaand het bestand met alle 1500 afbeeldingen en een hulpmiddel om ze een andere naam te geven.
Ga met de cursor in kolom B staan naast een gegeven in kolom A.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt snb! hier kan ik in ieder geval eventjes mee vooruit :thumb:

Echter ben ik nog steeds wel opzoek naar een methode om de afbeeldingen vanuit het excel bestand te exporteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan