hulp nodig met geheugen 1:1 te krijgen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayson

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
hallo helpmij'ers

ben bezig met overclocken van een e5200 met R0 stepping
mijn moederbord is een asus p5kpl-am EPU ( budget borde dus )

nu loop ik tegen de lamp aan met overclocken dat mijn geheugen word overgeclockt..en nu dus niet verder wil
hij draait nu stabiel op 908 mhz ( standaard 800 mhz ) op 2.2 volt gestrest 10 uur lang
timings: 5-5-5-13

alleen is deze overclock van het geheugen niet nodig als ik hem 1:1 kan zetten want mijn bussnelheid staat pas op 272 mhz en fsb op 1088 mhz en dat levert dat mijn proccesor op 3.4ghz loopt

hellaas heeeft mijn moederbord wat ik zie inde bios geen mogelijkheid op mijn geheugen op 1:1 te zetten..
alleen heeft die de standen: auto / 677 mhz / 800 mhz en loopt het geheugen 3:5
nu heb ik mijn geheugen op 677 mhz gezet maar met het omhoog gooien van de bussnelheid zit je zo over zijn standaard waarders heen

is er een andere manier ( om het bios heen via software ) om mijn gheugen 1:1 te krijgen ??
ik hoop dat iemand een oplossing heeft

mvg

Laatst bewerkt:
Waarom is iedereen toch zo gedreven op 1:1?
Je merkt het verschil tussen 800 / 900 met normaal gebruik niet eens.

Met software is het niet mogelijk de verhouding van het geheugen te wijzigen.
Ik ken alleen software voor de multiplier / bus speeds en spanningen.

Maar als je hem met een busspeed van 272 1:1 wilt laten draaien loopt je geheugen op 544..beetje zonde toch?

Ik zou gewoon proberen je bus hoger te krikken en je geheugen onder de stock speed te houden.

ja ik begrijp je echt helemaal.. het verschil is niet merbaar maar het probleem is wel dat ik hierdoor niet verder kan overclocken
het geheugen zit nu op 908 en kan eigenlijk maar 800 mhz hebben.. dit geheugen is van gskill en kan gelukkig wel wat hebben alleen hoger als die 908 wilt hij niet werken !!
dus als ik hem 1 op 1 laat lopen heb ik nog een heel stuk te gaan voor over te cloken terwijl ik nu niets meeer heb !

snap je mijn punt >
maar 1 ding snap ik niet...
hoelaat ik het geheugen dan onder stockspeed draaien ? zodat de bus verder omhoog kan ?

alvast bedankt !!
je hebt me al vaker geholpen hier op dit forum hahaha
toen heb ik die pk5 van jou gekocht !! weet je nog

Owja :) lol dacht al die naam ken ik ergens van, maar schoot me niet te binnen waarvan.

Wat is er gebeurd met m'n p5kt-je? :) omdat je nu een p5kpl-am hebt?
En je had een ..E8500 toch??

Maar anyway.
Als je je bus op 272 hebt staan waar draait je geheugen dan op?
en welke 2 snelheden komen dan in je bios te staan?

ja, nou ik had mijn computer verkocht.. met mijn mooie videokaart + bord + cpu
want ik wilde van de pc af.. en wilde wat anders,,

alleen kwam ik er hellaas toch weer snel achter dat ik niet zonder kan !!
het blijft leuk vanalles te knutselen aan die dingen en blijven overclocken en kijken wat je kan !

ik had je p5k met een e8400 en een 4850x2 2gb
maargoed nu weer onderaan beginnnen he !!

de bus staat 272 mhz nu en het geheugen op 454 en omdat het ddr2 is op 908 mhz dus !
standaard draait mijn geheugen 800 mhz..
in het bios kan ik geheugen alleen instellen op 677 mhz en 800 mhz en auto en meer niet !!
ik ben begonnen op 677mhz ( dus onder zijn snelheid ) maar na mijn overclock tot 3.4ghz ( standaard 2.5ghz ) staat mijn geheugen inmiddels al op 908 mhz op 5:3

nu is mijn vraag of ik via een andere weg of door iets anders te doen mijn geheugen nog lager kan krijgen ..
ander geheugen ( 1066mhz ) voor op dit bord vind ik niet echt een optie

nee dat klopt niet echt.
FSB = 4 maal Busspeed
Geheugen = 2 maal buspeed

Dus 1: 1 draait je geheugen op 454 ipv je aangenomen 908Mhz.

Krijg je eeen echte blue screen of een andere error?

heb een foto erbij gestuurd zo kun je het zelf even zien...
maar dat klopt wat je zegt hij draait op 454 mhz .. maar omdat ht ddr2 is is het toch dubbel ?? en dan kom je uit op de 908 mhz..
dat ik mijn pc opstart dan staat bij de post die je krijgt ook dat mijn geheugen op 908 mhz draait !!

nu krijg ik geen bsod omdat het geheugen stabiel is op 908 mhz en 2.2 volt ( getest met othos 10 -12 uur lang op priority 7 )en mijn cpu is uiteraard ook stabiel.
alleen als ik ook maar iets hoger ga is hij niet meer stabiel.. op b.v 3.6 ghz dit komt door het geheugen..
als ik mijn cpu dan stress blijft die draaien.. alleen zodra ik het geheugen ga stressen dan blijft mijn computer hangen..

Bijlagen

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    86,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Oowzo.

Nee dat het ddr2 is heeft niets te maken dat hij nu op 900+ draait.
Je FSB -Geheugen staat op 3/5. Kortom je geheugen draait sneller in verhouding met je busspeed.

Kun je hem niet lager zetten?

nee de standen die beschikbaar zijn

800 mhz / 677 mhz en auto
maaar op auto reboot hij helemaal niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan