Hulp nodig met koeler.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb hier enkele posts geplaatst over mijn onderdelen, en heb ze nu eindelijk gekocht. Vandaag de eerste helft binnen gekregen, morgen de rest. Ik ben vandaag druk bezig geweest met installeren van hetgene dat ik al heb. Het ging op zich allemaal goed, maar ik heb het idee dat de koeler een beetje los zit.IMG_1347.jpg Zoals jullie kunnen zien was het sowieso moeilijk om bij de schroeven te komen, aangezien de heatsink ervoor zit. De koeler zit vast met standoffs. Ik vraag me dus af of ik deze schroeven helemaal door moet draaien tot het niet meer lukt, of gewoon een beetje aandraaien.
Nu vraag ik me ook af of ik de koeler goed heb geplaatst, ik heb mijn kast namelijk nog niet:p. Ik wil dat de koeler naar de achterkant van de kast blaast.
rsz_1rsz_img_1346.jpg
De koeler is de Tranquillo Rev.2

er moet redelijk wat spanning staan op het moederbord zodra de koeler is vast geschroefd

en als je nu de fan demonteert, en daarna de schroeven nog es na draait? (tegenhouden op achterkant bord)
en daarna weer de fan plaatst, dan zou die vast moeten zitten hoor!

EDIT: Kijk voor het weer plaatsen van de fan of het pijltje wat op de fan staat, 'door' de koeler heen blaast .. dan heb je em
gemonteerd zoals jij dat wilt ..

Laatst bewerkt:
@whittey, je bedoelt waar staat hoe de 'bladen' van de fan draaien en welke richting de airflow op gaat? daar heb ik rekening mee gohouden, maar toch bedankt ;) Ik nu maar even de heatsink wat vaster zetten, want ik kan hem met een vinger (een heel klein beetje maar hoor) bewegen.

edit: geregeld, ik heb ze aangedraaid tot ze niet meer verder konden. Hij zit nu lekker stevig vast, bedankt :D

Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag weer flink bezig geweest, ging allemaal goed tot ik het front panel aan het moederbord ging aansluiten. Ik heb een kabeltje dat ik nog nooit heb gezien, ik schroefde het panel er even af om te kijken naar de aansluitingen, en ik zie enkele pinnetjes zonder aansluitingen. Foto's
IMG_1363[1].jpgIMG_1364[1].jpg De foto met de pinnetjes is dus het front panel, er af geschroefd. Ik heb al geprobeerd de PC aan te zetten, maar niks werkt. Misschien weten jullie raad, want ik baal wel. Als jullie nog meer van de PC moeten zien om te kunnen helpen, laat maar ff weten dan maak ik nog een fotootje.

Ik denk dat ik beter een nieuw post kan plaatsen, aangezien hier al lang niemand meer op heeft geantwoord, en het er ook niet echt mee te maken heeft.

Er staat in de gebruiksaanwijzing niets over in waar die 2 van zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan