Hulp nodig met laptop en PCMCIA kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

miranda87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi!
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb sinds kort een laptop en aangezien ik daar graag internet op wil heb ik er een PCMCIA lan-kaart bijgekocht omdat we wireless internet met router hebben. Nu heb ik dus het kaartje precies volgens het boekje en met cd-rom om mijn laptop geinstalleerd. Hij vind dan de router en geeft aan dat er verbinding is van 11mbps. ALs ik dan op de internet explorer klik dan krijg ik dat ik geen verbinding heb en verbinding maken lukt ook niet. Mijn zus heeft in hetzelfde huis ook een laptop met pcmcia kaart en zij heeft wel gewoon verbinding. Ik heb al een paar keer geprobeerd de kaart overnieuw te installeren maar er is geen verandering. Weet iemand mss wat ik kan/ moet doen?
Hieronder mijn gegevens van beide coomputers.

Heb je een adsl of kabel aansluiting : adsl

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) : windows 2000 op laptop, xp op pc

Gebruik je een firewall en zo ja welke :ja,geen idee

Welk merk en type router of modem gebruik je. : E-Tech 54mbps

Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .

Wireless PCMCIA Network Card TRUSTIVE

je router zal waarschijnlijk beveiligd zijn. Dus wie heeft deze router ingesteld voor jullie. Daar dan even de "wep" of "wpa" code opvragen en de netwerknaam in je computer instellen. waarschijnlijk zal 'ie dan gewoon werken.

je zou ook even zelf kunnen kijken wat er ingesteld staat in je router. ga naar start-uitvoeren-cmd en enter.
hier vul je in: ipconfig
kijk wat er staat bij "gateway" ( bijvoorbeeld:192.168.1.1)
open nu internet en vul dan het gateway-getal (ook de punten) in de adresbalk in. nu kom je in de router. Meestal wordt er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Dit kan bijvoorbeeld gebr.naam: admin w8woord: admin (dit kun je in de beschrijving van je router vinden) Ga hier nou op zoek naar je draadloze instellingen meestal is er een kopje "wireless)

S6

ik heb ook wel eens meegemaakt dat de wireless router enkel en alleen met één standaard (lees: snelheid) wilde verbinden. Dat de router dus in dit geval de 11Mbps niet ziet, omdat het geen 54Mbps is.

In dat ene geval waar ik over spreek, kon ik in de wireless router dat ding op 'flexibel' ofwel 'automatisch' zetten, waarna er wel verbinding mogelijk was.

Misschien speelt er zoiets bij jou...

krijg je wel een ip adres van de router??

het lukt nog steeds niet. Ik heb alles geprobeerd, ook via de router maar het heeft geen zin. Er blijft ook telkens opstaan dat de netwerk kabel niet verbonden is terwijl ik dacht die helemaal niet nodig te hebben. Ik denk dat ik er maandag maar iemand bij moet halen...
maar thanks anyway!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan