Hulp nodig met mijn GamePC (Lage FPS bij het opnemen/spelen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyNetwork

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2014
Beste lezer,

Ik ben 16 aug 1 jaar de bezitter van een zelf gebouwde gamepc. Alles werkt prima alleen het gamen gaat lastig en helemaal niet als ik tegelijkertijd ook wil opnemen ik zal een lijstje laten zien van mijn specs.

MotherBoard: Ais M5A78L-M USB3 (sOCKED AM3+)
Ram: KINGSTON 8GB PC3 10600 cl9 240 -pin dimm (1333mhz) (KVR1333D3N9/8G)
Processor: AMD FX(tm)-8120 Eight-Core 3.10 Ghz
Videokaart: Radeon r9 270 Gaming (2GB) 2 maanden geleden had ik de: HIS Radeon HD 790 (1GB)
Voeding: 600 watt voeding
HDD: 1x500GB HDD 1x250GB HDD
Fannen: 3x normalen fans

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waarmee het probleem opgelost word.
Ik dacht zelf aan een SSD250GB en 8GB (2000Mhz)

Alvast bedankt :)

Welke games draaien slecht en welk programma gebruik je om je games mee op te nemen?
een SSD en nog eens 8GB werkgeheugen zal vrijwel geen impact hebben op FPS alleen de laad tijden zullen verbeteren

Laatst bewerkt:
Voor het opnemen gebruik ik Fraps of Obs (OpenBroadCaster) Minecraft dat is eigenlijk het enigste wat ik echt speel. Ik heb nu 1333 mhz 8 gb ram en wou eventueel 2000mhz 8 gb ram nemen.

Als minecraft traag draait op die pc is er wat anders aan de hand
minecraft zou je op een pentium 4 al op ultra moeten kunnen draaien

draai je mods?

let op dat fraps ongecodeerde video materiaal weg schrijft naar de HDD's en dat betekent voor iedere minuut zon 10 tot 20GB aan data
dat zal zelfs een SSD in zn uppie niet kunnen (denk aan een Raid 0 oplossing met ssd's) kijk of er andere opname programmas zijn die minder zwaar is voor je systeem!

ik had je graag shadowplay aan geraden maar dat is alleen mogelijk bij Nvidia kaartjes helaas.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik wel wat mods vaak gebruik ik Shaders, Optifine, Minimap en dat was het. Shaders draait nu helemaal niet smooth meer zelf zonder shaders niet. Ik heb windows ong 4 weken geleden opnieuw geinstalleerd en dat heeft ook niet geholpen. Wel heb ik vandaag de driver geupdate wat verder niks heeft opgelost.

Tuurlijk heb ik premium Minecraft zonder optifine draait het helemaal niet....

Als je met die setup Minecraft niet eens kan opnemen, zal ik toch is kijken of er softwarematig iets niet fout zit?

1. Download: CC cleaner > https://www.piriform.com/CCLEANER
2. Download: Adwcleaner > http://download.cnet.com/AdwCleaner/3000-7786_4-75851221.html
3. Download: AVG 2014 > http://free.avg.com/nl-nl/homepage

Laat alle 3 de programma's 1 voor 1 scannen en de ongewenste data verwijderen. Nu zal de pc weer aanvoelen als of ie nieuw is (Grootte kans dat het gene wat je wilt, het dan wel doet) ;)

Laatst bewerkt:
Heb je de oude divers van je vorige GPU verwijderd en de meest recente drivers van je nieuwe geïnstalleerd?

Jah dat heb ik gedaan. Sander het is geen software fout ik denk eerder dat het te maken heeft met de voeding zou dat kunnen?

voeding zal geen invloed hebben op FPS prestaties als de videokaart niet genoeg watts/stroom krijgt dan klapt hij uit en valt je computer uit of start hij uberhaupt niet op
bij dat soort onderdelen is het meestal het werkt wel of niet en niet er tussen in.

draaien andere games wel prima probeer eens wat gratis spelletjes zoals League of Legends of Warthunder

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan