Hulp nodig met partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

thekevin

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Berichten
5
Ik heb nogal een raar probleem.

Ik heb een tijd geleden mijn computer helemaal opnieuw geinstalleerd.
Hierbij heb ik 2 partities :C en :I
Mijn windows system runt op :I maar die heeft weinig ruimte,
Daarintegen heeft schijf :C nog rond de 500 GB ruimte.
Ik kan nu dus geen nieuwe software instaleren omdat ik te weinig ruimte heb op lokaal station :I

Is er een mogelijkheid om deze stations om te draaien? zodat mijn windows op :C runt.

Helaas is mijn XP code verlopen, en kan dus niet formatteren.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg, Kevin
 
WELKOM OP HELPMIJ

Met het onderstaande free progje kun je aanpassingen doen aan je partities.Ben er alleen niet zeker van of je de schijfletter van je OS partitie ermee kan/mag veranderen.De ruimtes kun je wel aanpassen.Hoe komt het btw dat ie niet als C staat?

http://www.partition-tool.com/
 
Laatst bewerkt:
Dat kan met een programma als EASEUS partition manager free edition. http://www.partition-tool.com/download.htm

Downloaden, installeren en dan als eerste stap de C: verkleinen tot bijv. 400GB. Zorg er dan voor dat de vrij gekomen ruimte wel direct aansluitend is aan de systeem partitie I: Je kunt aangeven of de vrije ruimte voor of achter de C: moet komen. Ik neem aan dat in jouw situatie dat achteraan moet zijn om aan te sluiten op I:
Daarna de system partitie I: in jouw situatie vergroten met de vrijgekomen ruimte.
Dat zou je probleem moeten oplossen.
 
Dat kan met een programma als EASEUS partition manager free edition. http://www.partition-tool.com/download.htm

Downloaden, installeren en dan als eerste stap de C: verkleinen tot bijv. 400GB. Zorg er dan voor dat de vrij gekomen ruimte wel direct aansluitend is aan de systeem partitie I: Je kunt aangeven of de vrije ruimte voor of achter de C: moet komen. Ik neem aan dat in jouw situatie dat achteraan moet zijn om aan te sluiten op I:
Daarna de system partitie I: in jouw situatie vergroten met de vrijgekomen ruimte.
Dat zou je probleem moeten oplossen.

Oke bedankt! ik ga het meteen proberen!
 
Mocht je er even niet uitkomen hoe het progje werkt dan horen we dat graag.

Succes:thumb:
 
Mocht je er even niet uitkomen hoe het progje werkt dan horen we dat graag.

Succes:thumb:

Het is me inderdaad niet 100% duidelijk,

het programma is geinstalleerd, ik start het op,
hoe maak ik :C kleiner, en :I groter?
want dat is me niet helemaal duidelijk.
 
Even graag een voorstelling maken van je situatie.

Als goed is zie je dus 2 "balken"(een C en een I)
C staat links en I rechts?
 
Even graag een voorstelling maken van je situatie.

Als goed is zie je dus 2 "balken"(een C en een I)
C staat links en I rechts?

Het was net andersom,
Maar ik heb al een beetje geknutselt
hij is nu bezig met resizen

erg bedankt
 
Klik met de rechtermuis een keer op de partitie die aangepast moet worden. Dan verschijnt een subschermpje met een aantal opties. De bovenste optie is Resize/move. Op het daarop volgende scherm kan je aangeven wat er geresized moet worden en hoeveel. dan op OK drukken. en niet te vergeten op de Apply knop (ronde knop boven in het EASUES-scherm.
 
Ahh ok.
Je bent dus met je muis aan het "schuiven" geweest:D
Daarna op Apply drukken.
Je pc zal ook opnieuw opstarten en dan zijn werk doen.
 
Graag gedaan en natuurlijk ook aan Srpchulp.

Je zou nog even kunnen proberen om de letters aan te passen.
(mocht die mogelijkheid erzijn)
Ik kan nu even niet kijken.Zit nu op w7 en heb Easus niet opstaan(wel in me dualboot xp)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan