hulp nodig met prijzen uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kadaver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2007
ik heb een probleem met een accessysteem van een vakantiepark.
het is een systeem waarbij mensen bungalows stacaravans en kampeerplaatsen kunnen boeken.
nu lukt het wel om een boeking te maken maar ik zit met de prijs uitrekenen.
ik heb 3 tabbellen waarin de boekingen worden opgeslagen, dan heb ik ook 3 objecttabellen (1 voor de bungalows, 1 voor de caravans en 1 voor de kampeerplaatsen), deze zijn d.m.v relaties met elkaar verbonden.

elke bungalow en stacaravan heeft verschillende prijzen, 1 prijs voor een week, 1 prijs voor een midweek en 1 prijs voor een weekend.
nu is er ook nog een hoogseizoen en een laagseizoen.

ik heb in mijn objecttabbellen dus het object_id, prijs_weekend_laag, prijs_weekend_hoog, prijs_midweek_laag, prijs_midweek_hoog, prijs_week_laag en prijs_week_hoog.

als ik nu een boeking doe moet het zo zijn dat het aantal dagen automatisch word uitgerekend, dit heb ik voor elkaar door eind_boeking - begin_boeking te doen.

maar nu moet het dus zo zijn dat als het aantal dagen 3 is en er is aangevinkt dat het laagseizoen is er dus automatisch de prijs ingevuld moet worden van prijs_weekend_laag.

ik heb al verschillende query's geprobeerd maar deze werkte allemaal niet.
en mijn kennis van VBA is bar slecht dus dit is ook niet echt de makkelijkste oplossing voor mij

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en anders hoor ik het wel.

in ieder geval alvast bedankt

Hoi,
:shocked:

lastig voor de geest te halen hoe jouw database eruit ziet.
Je gebruikt 3 tabellen om je gegevens in op te slaan?

Lijkt me een beetje veel... zou er zelf 2 gebruiken. Een hoofd en sub boekings formulier.
Misschien zelfs de verschillende prijzen in seizoen voor de midweek en weekenden per dag te noteren en dat laten vermenigvuldigen in je subformulier via de query.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan