• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp nodig met rooster excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

denracer4

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2016
wie o wie zou mijn met een paar hele kleine dingetjes kunnen helpen...

rooster zie bijlage.....

wat ik graag zou willen is:

- een formule die de uren van die dag automatisch bij elkaar optelt, en in het kolommetje totaal komt te staan..
- en 4 pagina's die exact het zelfde zijn als pagina 1 ...... 4 pagina (duiden dan een maand aan)

rest is me zelf gelukt, zonder enig verstand van excel te hebben :-P

bedankt, en ik hoor het!

Bijlagen

Welkom op Helpmij.nl

Een reeks optellen doe je door : in de formule te gebruiken, dat word dan dus bijv
Code:
=SOM(C7:P7)

In jouw geval heb je
Code:
=P6+P7+P8+P9+P10
gebruikt en dat werkt ook, maar er zijn dus betere methodes.
Je bent op de goede weg...

De tabbladen kun je kopieeren door het tabblad te rechtsklikken en "verplaatsen of kopieeren" te kiezen.

Laatst bewerkt:
thnx snijworst:D:D:D
weet je misschien ook hoe ik 4 van dezelfde rooster op 4 verschillende pagina ś kan krijgen?

nah heb het geprobeerd, krijg steeds fout meldingen zou jij misschien voor mij die formules kunnen inplementeren?

Zie boven.

Ga je de tijden invullen als decimalen of als gewerkte minuten danwel 0,45 uur?

*edit*

in de betreffende cel gaan staan, tabblad formules erbij pakken en dan het rare E-tje klikken. Dan de betreffende cellen selecteren en enteren. Wel eerst even de betaande formule in de cel (P7 bijv.) wegpoetsen/deleten...

Laatst bewerkt:
Cel P7,

Code:
=SOM(C7:O7)/60
geeft een totaal aantal uren in decimalen van C7 t/m O7. Dan P7 rechtsklikken en celeigenschappen veranderen in getal met twee decimalen.

ik krijg telkens weer foutmeldingen, zou u er misschien naar kunnen kijken,indien u tijd heeft?

TS wil in een uur een gewerkt aantal minuten aangeven en optellen, dus 60 minuten min pauze. Dan gaat jullie (en zijn) voorbeeld niet helpen ben ik bang... Toch...?:confused:

@ snijworst
Dit laat ik over aan TS.
Maar ik vind nergens iets terug over een vraag dat er rekening moet gehouden worden met pauzes.
In het voorbeeld bestand staan enkel uren met eronder de namen die op bepaalde uren gewerkt hebben.

Dan was mijn voorstel met SUBTOTAAL toch ietsje overzichtelijker.

@ Cobbe
Daar heb je een punt.;) De som kan beter
De dag totalen kan ook met een som.
PHP:
=SOM(P6:P10)
en deze kopieëren en plakken voor de rest van de week.
En het weektotaal met de som van totaal uren van de medewerkers. zie bestandje in post 11
Ik wilde enkel aantonen dat TS niet zover van de oplossing zat die ze waarschijnlijk voor ogen had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan