hulp nodig met ziggo en wl-153 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardnl985

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
hoi ik heb een router gekocht voor mijn ps3.
de sitecom wl-153. maar als ik hem aansluit geef thij de modem niet aan. verbind ik hem met de pc dan krijg ik geen internet maar kan ik wel naar de site van de router (192.168.0.1 dacht ik). weet iemand wat ik verkeerd doe want als ik de router aansluit krijg ik een dns fout op de ps3 en kan ik niet internetten met de pc. maar ik heb ooit gelezen dat je voor ziggo de wizard moet volgen en dan dynamic ip adress moet invullen allemaal maar dan vraagt hij om een host naam en mac en die weet ik niet

ook als ik moet kiezen tussen een provider staat ziggo er niet bij alleen @home casema en kpn enzo.

graag snel help !!!!

voor als je het moet weten ik heb adsl (teminste dat denk ik)

graag snel help !!!!

Immer mit die ruhe. (offtopic)

Ontopic:

Je hebt geen ADSL, dat heeft Ziggo nl. niet.

Je moet die router eerst met een kabel (utp) aan je laptop of pc hangen. Je moet een van de (4) ingangen van het LAN gebruiken.

Aanzetten, en dan naar start->uitvoeren->type "cmd" (zonder aanhalingstekens uiteraard) en noteer de gegevens van je gateway. Iets van 192.168.X.XXX.
Waar de X staat voor de door jouw gevonden gegevens.
Open een webbrowser, en type in de adresbalk http://192.168.X.XXX
Er opent een menu waar je gebruikersnaam en ww van de router in moet vullen. Staat in je handleiding.
Stel hem in als DHCP server. Je hoeft geen host naam in te vullen (eerder wel) en uiteraard alle handelingen opslaan.
MAC heb je ook geen boodschap aan.
Niet nodig om dat te klonen.
Suc6

Laatst bewerkt:
Nog een aantekening: Zet de kabelmodem minstens 15 minuten helemaal uit vóórdat je je Sitecom via diens WAN-aansluiting daarop gaat aansluiten.

Het kan namelijk zijn dat de router anders van Ziggo geen ip-adres krijgt, en dus geen Internet beschikbaar kan stellen als je aan de slag gaat zonder die stap.

Vermeld ook even welk apparaat je van Ziggo gebruikt momenteel (=het apparaat waar je je Sitecom op wilt gaan aansluiten). Noem merk + type.

Tijs.

motorola modem weet niet egt welke het is de nieuwste heb ziggo pas 2 weken

alvast bedank ik hoop dat het lukt :)

Laatst bewerkt:
Nog een aantekening: Zet de kabelmodem minstens 15 minuten helemaal uit vóórdat je je Sitecom via diens WAN-aansluiting daarop gaat aansluiten.

Het kan namelijk zijn dat de router anders van Ziggo geen ip-adres krijgt, en dus geen Internet beschikbaar kan stellen als je aan de slag gaat zonder die stap.

Vermeld ook even welk apparaat je van Ziggo gebruikt momenteel (=het apparaat waar je je Sitecom op wilt gaan aansluiten). Noem merk + type.

Tijs.

Tijs,

15 minuten is echt niet nodig.
Ik heb reeds jaren Ziggo (voorheen Home) en (in weerwil van al die klachten) nog nooit klachten gehad. Diverse modems gebruikt.
1 Minuut moet volstaan, aansluitend de router resetten en instellen.
Hoe TS de router in moet stellen, moet hij even mijn reactie opnieuw bekijken, of de Handleiding erbij pakken.:o

Tijs,

15 minuten is echt niet nodig.[...]

15 Minuten zou in in ieder geval genoeg moeten zijn... :D
Ik laat liever er wat meer tijd overheen gaan dan een (te) korte periode op te geven. Geeft meer zekerheid, per slot zijn we hier niet bij de topic-starter in zijn huis om de aansluiting uit te voeren...

Ik houd bij hulp op fora altijd de volgende grap in gedachten:
Een man wil een consumptie van 2 euro afrekenen met een biljet van 50 euro.
Zegt de barman: "Heeft u niet kleiner?"
Zegt de klant: "Helaas, ik heb niet kleiner"
Zegt de barman: "Nou ja, het is in ieder geval genoeg"
:D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Offtopic.

Tijs,
ik begrijp de strekking. (leuke en leerzame mop trouwens):)

En ik maar denken dat TS snel geholpen wilde worden:rolleyes:

En ik maar denken dat TS snel geholpen wilde worden:rolleyes:

@coenraad: Ach, er zijn wel meer topic-starters geweest die graag snel geholpen wilden worden, maar het gewoon vertikken om (zodra die snelle hulp geboden wordt) met een terugmelding te komen.

Het zou mij niet in het minst verbazen dat het gewoon werkt nu (zo moeilijk is het nl. niet), maar dat bij de topic-starter geldt: "De buit is binnen", dus dat hij daarom gemakshalve maar afziet van terugmelding.

@gerardnl985: Wat is de huidige status van je Ziggo <-> Sitecom project?

Tijs.

hij doet het nog steeds niet :( mischien sluit ik hem verkeerd aan ik heb het zo :

de ethernet kabel van compute rnaar modem
een kabel van internet naar de modem
volp1 kabel naar de telefoon d8t ik
en volp2 naar de router doe ik iets verkeerd ????
want hij geeft ook geen groen licht bij modem maar niks
en bij wlan (wat ik juist nodig heb :( is het oranje)
en nog 1 vraag ik zit op die site van de router 192.168.0.1 maar dan staat ziggo er niet bij
welke moet ik dan kiezen ???

graag snel hulp :o

en coenraad als ik cmd typ komt alleen micro soft corporation te staan enzow mar ik denk dat jij de site van de router bedoelde (192.168.0.1)

Laatst bewerkt:
Je modem is een zwarte kast, die heb je aangesloten op de kabel die uit het kastje komt wat aan de muur zit. Dat kastje zit aangesloten op de kabelingang.

Je hebt aan dat kastje een schroefkoppeling, en op je modem zit dezelfde koppeling. Ertussen zit een kabel(tje). Schroef dat aan elkaar, precies zoals in je handleiding staat zoals je die van Ziggo geleverd hebt gekregen.

Pak de ethernetkabel (utp) en stop hem in de desbetreffende aansluiting zowel van je modem als je router (op de WLAN poort).
Ook je telefoonkabel kan erin. Ik begrijp dat je ook telefoon hebt van Ziggo. Waarschijnlijk ook tv, maar die wordt al gesplit bij het kastje wat aan de muur hangt.

Oke, nu de stroom erop met de desbetreffende adapter.
Als het goed is, zie je nu de ledjes op je modem een voor een branden. Dit duurt ong. 5 minuten dan brand alles constant.

Probeer of je telefoon werkt, zo ja kun je verder, zo nee moet je bij Ziggo te rade gaan.

Oke, we gaan ervanuit dat je telefoon werkt. Goedzo, dat hebben we dus.

Sluit je router nu ook op de stroom aan. Je zult zien, dat daar ook ledjes gaan branden.
Stop een utp kabel in een van de 4 LAN poorten, en herhaal de instructies die ik je eerder gegeven heb.

Dus start->uitvoeren->type cmd oke.
Je krijgt nu een console (het zwarte scherm) en type ipconfig.
Het ip adres van je gateway neem je over in de adresbalk van je browser, het zal vermoedelijk http://192.168.0.1

Je bent dus nu in je router, alwaar je de nodige instellingen aan kunt passen. Bv. "wireless enable" en zo zullen er nog wat instellingen aangepast moeten worden daar je met een spelcomputer aan de gang wilt.
Dan moet je waarschijnlijk een poort open zetten, maar daarvoor ga je naar :
http://portforward.com/
Daar ik niet weet welke router je hebt, kan ik je niet verder helpen.
Maar een beetje eigen initiatief kan ook geen kwaad.
Zo, een heel verhaal en ik hoop dat je er iets aan hebt.

Oh ja, niet meer komen met "snel hulp". Hetgeen wij bieden is gratis en je hebt toch maar af te wachten of er iemand antwoord op jou vraag heeft. En zo ja, wordt je binnen no time bijgestaan.
Ik schrijf succes.

PS. Wat betekend eigenlijk volp1 ?:confused:

ok dus je hoeft geen kabel van de modem naar de router te doen?
**** dan moet ik nog een ethernet kabel erbij kopen want heb er maar 1 en die gaat van de computer naar de modem
en waar moet ik dan die andere kabel indoen ook de computer naar de router ?

De kabel van het modem (van Ziggo) gaat in de WAN kant van je router. Van de router (LAN poort) gaat er een kabel naar je pc.

Zoals al eerder gezegt:

Eerst alleen het modem aansluiten, wachten totdat 4 lampjes branden. Dan pas de router aansluiten.

ok dus je hoeft geen kabel van de modem naar de router te doen? **** dan moet ik nog een ethernet kabel erbij kopen want heb er maar 1 en die gaat van de computer naar de modem
en waar moet ik dan die andere kabel indoen ook de computer naar de router ?

Lees eens wat er staat.:o

:confused: ok kijk ik hbe een witte kabel die in ethernet ding zit van de modem die moet ik dus uit de pc halen en van de modem naar de router doen?
maar dan heeft de computer geen verbinding en ik heb maar een ethernet aansluiting op me modem. en op mijn router staat geen wan ofzow alleen maar 4 pc aan sluitingen en 1x een modem aansluiting ik zal er proberen een foto van te maken zo dat julloie begrijpen wat ik bedoel wan tik denk dat ik 2 ethernet kabel s nodig heb :(

:confused: ok kijk ik hbe een witte kabel die in ethernet ding zit van de modem die moet ik dus uit de pc halen en van de modem naar de router doen?
maar dan heeft de computer geen verbinding en ik heb maar een ethernet aansluiting op me modem. en op mijn router staat geen wan ofzow alleen maar 4 pc aan sluitingen en 1x een modem aansluiting ik zal er proberen een foto van te maken zo dat julloie begrijpen wat ik bedoel wan tik denk dat ik 2 ethernet kabel s nodig heb :(

Kabel uit computer halen en naar de 5de poort van je router. Die is anders gekleurd als die andere 4.
Ga naar de Gamma en haal een utp kabel. Lengte kun je zelf bepalen.
Steek die in je computer en het andere eind in een van de 4 lan-poorten, dan ga je verder zoals hiervoor beschreven.

ik hbe hier een paar foto`s ik denk dat ik wat kabels mis want als ik die ethernet kabel in de router doe zit er geen meer in de modem en heb ik geen internet en watt voor een kabel heb ik nodig wan tik moet ok nog een kabel van modem naar router ik snap er echt niks meer van van die wan enzow xD

de foto`s staan op deze pagina`s
http://gerard11111.hyves.nl/album/34637084/Friends/2qe5VKuQ/photos/792721742/0/kzM6/ dit is de router

http://gerard11111.hyves.nl/album/34637084/Friends/2qe5VKuQ/photos/792721758/0/PU9F/ dit is de achterkant van de router

http://gerard11111.hyves.nl/album/34637084/Friends/2qe5VKuQ/photos/792721785/0/M9u6/ en dit is de achterkant van de modem

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan