hulp nodig met ziggo en wl-153 router

Status
Niet open voor verdere reacties.
gerardnl985,

Blijf maar van het lettergrootte knopje af.
Lettergrootte 7 gaat er echt niet voor zorgen dat mensen het beter lezen..

Je hebt 2 normale netwerkkabels nodig (bij de Gamma, DHZ etc. worden die "patch-kabel" danwel "straight-through kabel" genoemd), namelijk:
1 om de modem met de router te verbinden
1 om een pc met de router te verbinden voor Internet-toegang via kabel én om aanpassingen in de router te kunnen doen.

Ok, ik ga het je nu heel makkelijk maken:
Download en open deze handleiding, gewoon vanaf de Sitecom site.
(Heb je geen MS Word, dan kun je hier een Word viewer downloaden die je kunt installeren, zodat je het document van mijn link hierboven kunt lezen).

Zie dat in Stap 1 wordt aangegeven, dat je netwerkkabel 1 moet aansluiten aan de rechter aansluiting achterop je Sitecom-router en de andere kant van die netwerkkabel moet in de Ethernet aansluiting achter op je Ziggo-modem.
De 2de netwerkkabel in je computer stoppen en het andere uiteinde ervan in 1 van de 4 linker aansluitingen achterop de Sitecom-router.

Bij stap 5 zijn 2 keuzes relevant:
1. Chello/UPC/Zeelandnet/Quicknet.
2. @Home internet.
Heb je in het doe het zelf pakket van Ziggo nergens staan dat je verplicht een naam moet geven aan het apparaat dat je aan de Ziggo-modem hangt: Gebruik dan Chello/UPC etc.
Moet je wél verplicht een naam geven aan het apparaat dat aan het Ziggo-modem hangt: Gebruik optie 2.

Zodra dat er staat is de router klaar én zijn alle netwerkkabels goed aangesloten.

Zet een tijdlang zowel de Sitecom én de Ziggo modem uit (15 minuten had ik al gezegd, maar een half uur is misschien nog beter). Je hebt in de tussentijd natuurlijk geen Internet.
Zet daarna eerst de Ziggo modem aan en wacht totdat de normale lampjes zijn gaan branden. Duur denk ik maximaal 3 minuten.
Zet pas daarna de Sitecom aan.

Als je dan je pc herstart (die nog steeds bedraad aan de router is verbonden) dan zou je op je pc Internet moeten hebben. Je kunt dan aan de slag met het draadloze gedeelte, waar ook een aparte handleiding bij Sitecom voor beschikbaar is (in het Nederlands!): Deze.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ziggo heeft een duidelijke handleiding van het aansluiten van het modem en daarna de router.
Als het modem het doet ( je hebt het tenminste al 2 weken) dan heb je internet.
Heb je geen internet dan moet je eerst het modem aansluiten op de coax aansluiting.
Dan de stroom erop.
Dan de ethernet kabel naar de computer
dan als de ethernet kabel is aangesloten op het modem en op de pc de computer aanzetten.
Dan je internetbrowser opstarten en in de adresbalk activatie typen.
niks ervoor en niks erachter.
dan geef je een enter.
Als het goed is kom je nu op de aanmeld pagina van ziggo en daar geef je de gevraagde informatie, die heb je in een aparte brief van ziggo gehad.
Daarna heb je internet...als je alles goed hebt gedaan.
Als je daarna een router wilt plaatsen zeg je het maar.....
Daar moet je het net anders doen dan andere kabelaanbieders.

maar zorg eerst dat de computer een internet verbinding heeft anders gaat het geheel niet lukken.

Welke prvider

maar kijk ik snap dat wel allemaal maar hij vraagt een provider welke moet ik kiezen?

dat is de laatste vraag van mij. voor de rest snap ik het nu :) bedankt daarvoor
deze geeft hij aan:

adsl van knp met pptp modem
adsl van kpn met modemrouter
BBned ADSL
baby xl adsl
chello/upc/zellandnet/quicknet
@home internet
casema wannado
of andere provider

maar mensen zeggen dat ik niet andere provider moest kiezen maar een andere en dan dynamic ip adress ofzo.

[...]Bij stap 5 zijn 2 keuzes relevant:
1. Chello/UPC/Zeelandnet/Quicknet.
2. @Home internet.
Heb je in het doe het zelf pakket van Ziggo nergens staan dat je verplicht een naam moet geven aan het apparaat dat je aan de Ziggo-modem hangt: Gebruik dan Chello/UPC etc.
Moet je wél verplicht een naam geven aan het apparaat dat aan het Ziggo-modem hangt: Gebruik optie 2.
[...]

Daar heb ik al op gereageerd. Kijk dus even naar mijn vorige posting.

Tijs.

voor ziggo hoef je geen naam meer op te geven.
Je zet de computer uit.
je sluit de router aan zoals door dnties is aangegeven.
dan zet je de stroom op de router.......computer staat nog steeds uit
nu laat je de router even aanstaan een minuutje of 2 en daarna zet je pas de computer aan.
nu zou je router het moeten doen.

ow sorry het is me nu helemaal duidelijk bedank voor alle hulp :) morgen ga ik een kabel ervoor kopen bij de gamma.

ja ziggo heeft haar aanmelding van apparaten gewijzigd....
Daar kwam ik als gebruiker van ziggo ook achter....maar het staat in de handleiding die je van ziggo hebt ontvangen hoor.....ook ik wilde pas lezen nadat het mij ook niet lukte....:p

ja maar ik ben ook de handlijding kwijt he xD en kwist niet waar je hem online kon downloaden. en heb zowiezow geen verstand van internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan