Je hebt 2 normale netwerkkabels nodig (bij de Gamma, DHZ etc. worden die "patch-kabel" danwel "straight-through kabel" genoemd), namelijk:
1 om de modem met de router te verbinden
1 om een pc met de router te verbinden voor Internet-toegang via kabel én om aanpassingen in de router te kunnen doen.
Ok, ik ga het je nu heel makkelijk maken:
Download en open
deze handleiding, gewoon vanaf de Sitecom site.
(Heb je geen MS Word, dan kun je
hier een Word viewer downloaden die je kunt installeren, zodat je het document van mijn link hierboven kunt lezen).
Zie dat in Stap 1 wordt aangegeven, dat je netwerkkabel 1 moet aansluiten aan de
rechter aansluiting achterop je Sitecom-router en de andere kant van die netwerkkabel moet in de Ethernet aansluiting achter op je Ziggo-modem.
De 2de netwerkkabel in je computer stoppen en het andere uiteinde ervan in 1 van de 4 linker aansluitingen achterop de Sitecom-router.
Bij stap 5 zijn 2 keuzes relevant:
1. Chello/UPC/Zeelandnet/Quicknet.
2. @Home internet.
Heb je in het doe het zelf pakket van Ziggo nergens staan dat je verplicht een naam moet geven aan het apparaat dat je aan de Ziggo-modem hangt: Gebruik dan Chello/UPC etc.
Moet je wél verplicht een naam geven aan het apparaat dat aan het Ziggo-modem hangt: Gebruik optie 2.
Zodra dat er staat is de router klaar én zijn alle netwerkkabels goed aangesloten.
Zet een tijdlang zowel de Sitecom én de Ziggo modem uit (15 minuten had ik al gezegd, maar een half uur is misschien nog beter). Je hebt in de tussentijd natuurlijk geen Internet.
Zet daarna eerst de Ziggo modem aan en wacht totdat de normale lampjes zijn gaan branden. Duur denk ik maximaal 3 minuten.
Zet pas daarna de Sitecom aan.
Als je dan je pc herstart (die nog steeds bedraad aan de router is verbonden) dan zou je op je pc Internet moeten hebben. Je kunt dan aan de slag met het draadloze gedeelte, waar ook een aparte handleiding bij Sitecom voor beschikbaar is (in het Nederlands!):
Deze.
Succes,
Tijs.