Hulp nodig na verwisseling van HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
hallo

ik had zelf nog een oude PC staan

die alleen een Hardeschijf mist

de PC is beter dan waar mijn pa nu mee werkt

ik wilde zijn oude IDE schijf er uithalen en in mijn oude PC zetten voor hem

maar na een een keer geprobeert tehebben was de resultaat negatief

de mijn oude PC bleef zich maar automatisch in Dos restarten
en dan wel met dat zwarte dos beeld met die windows XP prof vlag er in

maar warneer de bureaublad moest komen restarte hij weer

hoe los ik dit op zonder de gegevens van mijn vaders HDD kwijt temaken ??

BTW mijn vaders PC heeft het net begeven
als je de aanknop indrukt doet wilt hij niet opstarten.
stekker zit er wel in !!

Je moet Windows opnieuw installeren, anders gaat het niet werken. De Windows die nu op de HD staat zal niet werken op die andere pc, omdat deeze totaal andere hardware zal hebben. De windows is geinstalleert op de oude met die drivers daarvoor, en nu herkent windows geen enkel apparaat, omdat alles anders is. Windows nu op de nieuwe pc installeren is de enige oplossing.

Je moet Windows opnieuw installeren, anders gaat het niet werken. De Windows die nu op de HD staat zal niet werken op die andere pc, omdat deeze totaal andere hardware zal hebben. De windows is geinstalleert op de oude met die drivers daarvoor, en nu herkent windows geen enkel apparaat, omdat alles anders is. Windows nu op de nieuwe pc installeren is de enige oplossing.

dan is mijn vader dus zo goed als al zijn bestanden kwijt ?

Hoi,

Dat gaat denk ik niet lukken want de drivers voor de hardware komen niet overeen met elkaar een schone installatie is de optie.
De data die je wil bewaren kan je wel opslaan op bv een usb stick door de hd weer in zijn oorspronklijke pc terug te zetten en dan de data kopieren naar de usb stick.

Modag

Hoi,

Dat gaat denk ik niet lukken want de drivers voor de hardware komen niet overeen met elkaar een schone installatie is de optie.
De data die je wil bewaren kan je wel opslaan op bv een usb stick door de hd weer in zijn oorspronklijke pc terug te zetten en dan de data kopieren naar de usb stick.

Modag

hmm helaas wordt dat lastig

want mijn vaders PC heeft het net begeven
als je de aanknop indrukt doet wilt hij niet opstarten.
stekker zit er wel in !!

hij had gister tijdens het omweer na afsluiting van de PC de stekker er uitgehaald
vanmiddag de stekker er weer terug ingedaan en sinds dien als je op de aanknop drukt
komt er geen beweging in

Hoi,

Je zou de schijf nog als tweede ergens in kunne zetten misschien lukt het zowel en anders jammer pa geen pc of geen data .

Modag

Hoi,

Je zou de schijf nog als tweede ergens in kunne zetten misschien lukt het zowel en anders jammer pa geen pc of geen data .

Modag

ik heb ff zitten kijken

een nieuwe HDD wilt me pa

160 GB WD 7200rpm IDE Western Digital 47,50€
of
160 GB Seagate 7200rpm 8MB IDE Seagate 47,50€

wat zou jij nemen?

Hoi,

Ik zelf ben de laatste tijd zeer tevreden met western digital dus de wd.

Modag

Ja, ik zou ook de WD pakken dan, zijn stukken betern maar da's misschien ook door mijn afkeer van Seagate :p

Hallo

Quote :"hij had gister tijdens het omweer na afsluiting van de PC de stekker er uitgehaald
vanmiddag de stekker er weer terug ingedaan en sinds dien als je op de aanknop drukt
komt er geen beweging in"

Lijkt mij een defekte voeding te zijn.

Kun je vlug controleren d.m.v. een ruilvoeding of ... eens de voeding van de p.c. die je nu wilt opstarten te gebruiken.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan