hulp nodig omdat ik er weinig info over kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkupku

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
op dit moment heb ik nog een onboard geforce 7025/nforce 630n maar ik zit er aan te denken om een
Gainward geforce gt 630 gddr5 versie te kopen (http://www.gainward.com/main/product/vga/pro/p00886/p00886_datasheet_15064fb2290f91201.pdf?s=816), doe ik hier goed aan?
want ik kan hier eigenlijk maar weinig tot geen review/benchmark over vinden.
het meeste wat gedaan wordt op de pc is photoshoppen en sims3 (en internet maar das niet van belang lijkt me) maar ook vind ik het af en toe wel eens leuk om bv american army te spelen dus dit moet eigenlijk ook wel goed te spelen wezen.
is dit een goede aankoop of zeggen jullie je kan beter iets anders nemen, het moet wel ongeveer in dezelfde prijsklasse (75,-) blijven (goedkoper mag natuurlijk altijd :P)

alvast bedankt voor het antwoorden.

een asrock n68-s3 ucc
een amd athlon II x2 220 processor 2,8 ghz
4 GB geheugen
en MS Tech LC-05B met Power supply: 550 W.
met windows 7

dankjewel ja deze heb ik ook kunnen vinden maar bij futuremark is het mij niet duidelijk of het nou om de gddr3 versie of de gddr5 versie gaat en dat gaat toch wel verschil uitmaken of heb ik dat fout. ??

Lijkt me een GDDR3 , al gok ik dat. De eerste paar kaarten (en de meeste) komen uit met gddr3.

Gddr5 = 2x zo snel als gddr3 (in theorie)

dus zou die een score van ongeveer 2000 moeten krijgen, ga ik dan wel een stuk op vooruit als ik de score van 270 zie die er staat voor wat ik nu heb. maar is er voor die prijs nog een betere keus?? dus het is vergelijkbaar met een geforce gts 450 of zie ik dan iets over het hoofd en welke zou dan beter zijn de gts 450 met gddr3 of de 630 met gddr5

Je 250 is een budgetkaart, en je koopt een nieuwe budgetkaart. kortom je gaat dit probleem zeer snel weer hebben (dan is het misschien sims4 dat niet lekker loopt)

Wat ik je aanraad is even een beetje door te sparen (100-150 euro) en dan een beter kaartje erin te steken.

De winst die je nu krijgt is zoizo al niet heel veel, en als er iets nieuws uit komt dan is het weer tijd voor een nieuwe kaart.

PS: voor photoshop zijn beide kaarten uitermate geschikt.

over een 250 heb ik het niet gehad, tot nu toe is het alleen nog maar onboard 7025
maar als we het bedrag gewoon aanhouden want als ik 100-150 euro ga nemen kan je ook beter ff doorsparen want met 200-250 euro etc..
doe ik dan een goede keuze met deze kaart of kan ik beter voor die gts 450 met gddr3 of nog iets anders

en bedankt trouwens mastermindzh dat je steeds antwoord geeft.

Je hebt wel een beetje gelijk als je zegt dat je dan aan het doorsparen blijft.

Echter je kunt ook een doel zetten.

Neem bijvoorbeeld een 7770 (AMD RADEON).
Deze speelt battlefield 3 op 1680x1050 4xAA op 30FPS
Skyrim speelt hij zelfs met 33FPS op 1920x1080!

en de goedkoopste die ik kan vinden is maar 118 euro!

Verder is de 630 nog vrij nieuw, dus als je nog even wacht zijn er veel meer tests te vinden.

nou heb ik net op http://www.geforce.com/hardware/help-me-choose gekeken met budget tot 100 euro en hier staat de 630 gewoon bij natuurlijk, maar als ik de extreme hd gaming aanklik verdwijnt haast alles behalve de gt 440 en gt 430 de benchmark van de gt 440 is niet veel hoger en zal zelfs lager zijn dan de gddr5 als ik het goed heb of komt het juist door de 3d vision dat deze wel blijven staan en de 630 niet of maakt iets anders dat verschil ??

Daar doen ze dan toch echt iets verkeerds! met een 430 speel je AMPER spellen.

de 460 is al een midrange kaart O.o (200 euro budget) en dus ook ECHT niet voor "Extreme HD gaming".
de 430 en 440(en zelfde klasse) noem ik altijd "beeldkaarten" en geen videokaarten.
Voor meer dan beeld krijgen op de pc moet je toch al snel iets anders nemen.
Nou moet je me niet verkeerd begrijpen want ik druk vaak genoeg een low budget videokaart in een PC (denk aan geen videokaart op moederbord vroeger). Of gewoon bij mensen die alleen wat oudere games spelen en internetten ensowvoorts.
Maar als je het serieuzere werk gaat doen (een goede 3d game of renderen van video) dan zit je met een budgetkaart (minder dan 100 euro) ECHT verkeerd.

Punt is, jij zegt dat je nu af en toe sims3 doet en photoshoppen.
Voor zoits is een 430 ideaal. Zij het niet dat jij een vrij dure gainward gddr5 kaart wilt kopen, en dan zeg ik dan kan je er beter een beetje bij doen en een fatsoenlijke videokaart halen.

kortom: als jij die videokaart wilt is er niks mis mee! en het zal zeker sims3 spelen + photoshoppen :D

ok bedankt, voor mij is het allemaal duidelijk. bedankt voor de moeite, als er nog iemand anders is met andere info/mening die mag het nog zeggen maar lijkt me dat mastermindzh duidelijk genoeg is geweest. van mij mag dit topic in principe wel op slot.

Mooi! Succes ermee!

Op slot zetten mag je zelf even doen :D dat kan rechtsonderaan je eerste bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan