Hulp nodig :S geen iternet uit switch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mravatar3

Banned
Lid geworden
28 aug 2010
Hoi iedereen,

Zaterdag een nieuwe switch gekocht en daaraan een router gekoppeld maar het internet doet het maar op 1 van de 2 pc's iemand een idee ? Zie foto !

Het probleem is dus dat de minilaptop geen internet krijgt.

Dat snap ik ja maar dat gaat nogal lastig, want als ik de router plaats waar hij nu staat op de plaats van de switch krijg ik geen signaal door naar me pc's en laptops die boven staan.

Toch is er geen andere oplossing.

Na je modem MOET eerst de router komen, pas DAARNA de switch.
Anders gaat het 100% niet werken.

Dus ik moet echt mijn switch vervangen door een router ?:mad:

Stel ik vervang die switch door een router zou het dan kunnen ?

Je hoeft niets te vervangen!

Alleen de router en switch van plaats wisselen

Vraagje hoor, maar waarom heeft hij die switch nodig? Als het goed is, heeft de router 4 uitgangen voor een UTP-kabel. Dan heb je de desktop via de UTP-kabel aangesloten, en kun je hetzelfde doen met de minilaptop.

Marco4

kijk het zit zoals het volgende :

De switch staat in de bij de meterkast, naast de meterkast staat mijn minilaptop op aangesloten en een desktop pc, deze doen het allebij niet. Daaraan de switch is een 25 meter kabel aan gesloten naar de andere kant van het huis. Daar staat de router, als ik de router verplaats naar een andere plek dan heb ik geen draadloos singlaar meer.

Dan beter als volgt.

In de meterkast de router, vanaf de router een kabel naar een wireless access point, dan werkt het wel

Ah, kijk. Dat maakt het al een stuk duidelijker. :p

Je probleem is dus dat je niet de router dichtbij je PC's kan hebben, omdat het draadloze apparaat verder weg is dan het bereik. Je kan ook niet simpelweg de router naar het draadloze apparaat brengen, want dan heb je geen aansluiting meer voor de PC's.

Ik zie hier een aantal oplossingen:

* Vervang je switch door een andere router, zodat de PC's' ook internet ontvangen (via UTP of draadloos);

* Je schaft een Wireless Range Extender aan. Die configureer je eenmaal met je router, daarna ontvangt de extender het draadloze signaal van de router en stuurt deze versterkt uit. Ik weet echter niet wat het werkelijke bereik is wat je hiermee haalt, maar misschien helpt dit topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/277479-Bereik-van-draadloos-netwerk-vergroten

* Je verwijdert de switch en sluit met een UTP-kabel de PC's aan de router. Dit is niet de meest practische oplossing, omdat je dan van die lange kabels hebt liggen.

Succes! :thumb:

Marco4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan