hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

mango

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
32
hallo, ik heb laatst een nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

Intel conroe E6600 2.40ghz (boxed)
asus p5w dh delux
680w thermaltake voeding
thermaltake kast (aqua)
2* seagate baraccuda 250gb 7200.9RPM
2048 PC6400 800mhz geheugen
Ati X1900XTX
Logidinova media toetsenboord en muis (draadloos)

Mijn probleem is ik kom niet verder dan de bios, hij kan ook een paar dingen niet zien,hij ziet alleen de hardeschijf en mijn dvd rom drive voor de rest staat er not detected,als ik windows wil instaleren wilt ie de windows setup laden maar op en gegeven moment krijgt ie een unexpected error????? ik denk zelf dat ik mijn bios moet flashen momentel 1001, ik weet niet of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe cpu van intel in combinatie met de moederboard.
Ik weet niet wat ik moet doen bios flashen weet ik niet precies hoe dat moet dus als iemand mij kan uitleggen hoe bedankt:)
 
Hebben de twee seagates een SATA(RAID)-interface? Dan moet je misschien met F6 de Sata-drivers aankondigen in de Setup. Diskette met Sata-drivers bij de hand?
 
Laatst bewerkt:
Hebben de twee seagates een SATA(RAID)-interface? Dan moet je misschien met F6 de Sata-drivers aankondigen in de Setup. Diskette met Sata-drivers bij de hand?

Edit: Voorlichting Sata.

Tja het probleem is dus dat ik daar de ballen geen verstand van heb,maat van mij heeft hem inelkaar gezet maar is nu op dit moment ziek,als ik in de bios kom en ik kijk naar mijn harde schijf is het totaal 500.1 gb, ik heb het al geprobeerd met F6 als ie windows setup gaat laden maar dan zegt ie dat ie niets kan vinden met raid iets??
 
maat van mij heeft hem inelkaar gezet maar is nu op dit moment ziek,
Ik dacht dat je hem zelf in elkaar had gezet?
Als je F6 al geprobeerd hebt, wat stond er dan op de diskette? Kennelijk niet de goede drivers. Kijk op de site van het moederbord, daar staan die F6 bestandjes vaak voor de download.
 
Ik dacht dat je hem zelf in elkaar had gezet?
Als je F6 al geprobeerd hebt, wat stond er dan op de diskette? Kennelijk niet de goede drivers. Kijk op de site van het moederbord, daar staan die F6 bestandjes vaak voor de download.

wat voor diskette? ik heb nog nooit een diskette gebruikt??
 
ik heb het al geprobeerd met F6 als ie windows setup gaat laden maar dan zegt ie dat ie niets kan vinden met raid iets??
Ga naar de Asus-site, zet het juiste type en nummer van je moederbord in het zoekvenster en zoek naar Sata(Raid)-drivers voor een diskette. Voer daarna in de setup van windows XP via de F6-toets de drivers van de diskette in.
 
De Sata-drivers voor een floppy staan daar niet bij. Heb je in het tweede zoekvenster Drivers geselecteerd? Zo te zien niet.
Als je het bestand hebt gedownload, moet je een diskette in de A-drive doen, het exe-bestandje uitvoeren dat je hebt gedownload en dan worden meestal de Sata-drivers op de diskette gezet.
Start de Setup van Windows XP, druk op F6 als dat onderin het scherm staat, doe de diskette in de A-drive als daar op je scherm om gevraagd wordt. ("Stuurprogramma's van derden".)

Zijn je problemen HIER opgelost?

Edit: dat diskette verhaal zul je op een andere PC moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
De Sata-drivers voor een floppy staan daar niet bij. Heb je in het tweede zoekvenster Drivers geselecteerd? Zo te zien niet.
Als je het bestand hebt gedownload, moet je een diskette in de A-drive doen, het exe-bestandje uitvoeren dat je hebt gedownload en dan worden meestal de Sata-drivers op de diskette gezet.
Start de Setup van Windows XP, druk op F6 als dat onderin het scherm staat, doe de diskette in de A-drive als daar op je scherm om gevraagd wordt. ("Stuurprogramma's van derden".)

Zijn je problemen HIER opgelost?

Edit: dat diskette verhaal zul je op een andere PC moeten doen.

volgens mij kan ik nergens andere vinden, maar ik kijk nog wel even door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan