hulp op afstand lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
577
Ik heb al vele malen met succes Hulp op Afstand geboden. Thans lukt het op een bepaald adres niet. Ik krijg een melding dat er geen verbinding kan wordne gemaakt omdat de hostnaam niet kan worden omgezet. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
 
firewal aan de ander kant.
 
staat uit

Volgens de gebruiker aan de andere kant heeft hij deze (Zone-Alarm) uitgezet. Toch lukt het niet.
 
toevallig xp met sp2 dan zou de interne firwal dwars kunnen liggen.
 
Ik zit hier met dezelfde ellende, krijg ook deze melding terwijl firewalls zijn uitgezet.
 
Zeker weten dat ZA uit staat.
Dat het icoontje ook niet meer in de systeem tray staat.
 
Als ik zeg dat alle firewalls zijn uitgezet, dan bedoel ik dat ook zo en dat betekent dan dat er geen iconen meer in de system try staan.

Inmiddels ben ik er uiteindelijk achtergekomen dat 'hulp op afstand' tussen XP-Home gebruikers per definitie niet mogelijk is. Zij kunnen wel 'hulp op afstand' aanvragen, maar geen 'hulp op afstand geven'.
Hulp op afstand geven, kan alleen als je in het bezit bent van een XP Professional editie.
 
Poort ???

hulp op afstand werkt niet als ik mijn router aansluit.

is er misschien een poort die open gezet moet worden voor deze actie ???
 
Ja, ik weet het niet uit mijn hoofd, maar als je in help en ondersteuning even zoekt wordt er aangegeven welke poort je moet forwarden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan