Hulp op afstand met Win Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Als je in Windows Live Messenger hulp op afstand wilt krijgen/bieden, dan wordt het verzoek afgewezen omdat je de nieuwste versie van window messenger nodig hebt. Ik heb dus alleen Windows Live Messenger erop staan, nwste versie. Je wordt dan doorgeleid komt in een windows site terecht waar je WLM kan downloaden maar daar heb je dus niks aan. Daarna ook nog in een window hoe aan sp2 te komen , dus ook niet relevant.

Moet je windows messenger hebben geïnstalleerd om te kunnen helpen op afstand in windows live messenger ??
In MSN messenger treedt dit probleem niet op.

A. Als ik op Hulp op afstand klik, in Windows Live Messenger, gaat er een venster open met de mededeling: geen van je contactpersonen kan hulp op afstand bieden (zijn dus niet online).

B. Windows Messenger wordt standaard geinstalleerd bij de installatie van Windows XP Prof SP2.
Te downloaden hier.

C. Misschien moet je je ook aanmelden voor een .NET-Paspoort?
Dat kan op deze site.

Edit: sorry, de voorlaatste link brengt je uiteindelijk ook weer bij een SP2-site.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
A. Als ik op Hulp op afstand klik, in Windows Live Messenger, gaat er een venster open met de mededeling: geen van je contactpersonen kan hulp op afstand bieden (zijn dus niet online).

B. Windows Messenger wordt standaard geinstalleerd bij de installatie van Windows XP Prof SP2.
Te downloaden hier.

C. Misschien moet je je ook aanmelden voor een .NET-Paspoort?
Dat kan op deze site.

Edit: sorry, de voorlaatste link brengt je uiteindelijk ook weer bij een SP2-site.
Te downloaden hier.

Precies Boeing dat deed ik ook maar dan download je de nieuwste versie die ik dus al heb, vandaar mijn vraag! >> daarna kom je in de window waar je sp2 kan downloaden een, voor zover al te begrijpen, tamelijk ondoordachte gang van zaken (bug?)

Ik heb dus de laatste versie en die doet het dus niet! (hulp op afstand)

Bovendien (outof topic even) Ik dacht dat Windows live messenger en upgrade van msn messenger was. Maar kennelijk niet. Bij gebruik van msn messenger kukel ik altijd windows messenger er vanaf want anders zit je steeds met twee van die progjes. En msn vind ik persoonlijk beter. Nu daagt het mij dat windows live messenger de opvolger is van Windows messenger ?? met naaperij? van msn? Hoe het ook zij je krijgt de mededeling de nieuwste versie te downloaden terwijl je die hebt en dat klink niet gezond, maar misschien zit het toch anders vandaar mijn vraag.

Ik ben nog eens gaan zoeken, maar ze zijn echt van het paadje af daar. Ten eerste is Windows Live Messenger is de opvolger van MSN messenger. Lekkere verwarring dan met die benaming. Je zou dan denken je moet toch WINDOWS MESSENGER er op moeten hebben ( die is er bij mij af) maar als je dan de nieuwste versie wilt gaan downloaden van WINDOS MESSENGER, zoals aanbevolen kom je toch weer op Windows Live Messenger link terecht waar je dan de nieuwste versie download, die je al hebt!!

Ook nog; als ik nu hulp op afstand wil vragen in MSM MESSENGER! dan wordt dit meteen automatisch afgewezen. Gisteren ging dat nog gesmeerd. Zou het te maken hebben met de mi veel te ver doorgevoerde veiligheidsmaatregelen in firewalls en antivirus progs popup progs waarvan je niet weet dat ze op je computer staan etc die meer kapot maken dan je lief is ?? Ben benieuwd of dit individuele problemen zijn of structurele irritante programmeringsfouten. En waarom in hemelsnaam Windows Messenger en MSN messenger bij elkaar? Hou dan als het toch moet de namen wat minder verwarrend uitelkaar. pfffffffffffff toch al zo warm....

de jean zei:
ik snapper nix van, hier werkt da constant perfect !

Ik las dus ook onlangs dat Belgen veel slimmer zijn dan Nederlanders en dat moppen over domme Belgen derhalve volkomen misplaatst zijn. Nou u bent daar dan ook weer een bewijs van, maar mag ik dan juist aan u nog wat vragen?

Heeft u ge-update van msn 7.5 naar Windows Live Messenger? Of rechtsstreeks gedownload en geïnstalleerd?
Staat WINDOWS MESSENGER er bij u nog op?? (mogelijk noodzakelijk gezien de verwijzing naar de nieuwste update voor Windows Messenger)
En heeft u ook geprobeerd hulp op afstand in te roepen en kreeg u toen geen afwijzing?? want de rest werkt bij mij ook goed, alleen bij toeval zag ik dat Hulp op Afstand niet werkt.

ben ik blij dit draadje gevonden te hebben!
het geeft geen oplossing maar nu weet ik tenminste dat ik niet alleen ben.

Precies hetzelfde probleem als @egkok!!!

Wat is hier de oorzaak van, en nog liever: hoe is dit op te lossen???

:eek:

Laatst bewerkt:
Je MOET windows messenger geinstalleerd hebben staan. Hoeft niet te draaien, maar is nodig voor hulp op afstand.;)

ik heb nu, op okt. 06 de meest recente versie 8.0 (build 8.0.0812.00) geinstalleerd staan op men pc laptop met xp home. Dit is de nieuwste en dus is er geen nieuwer te downloaden zoals messenger me wil doen geloven:

wanneer iemand mij een uitnodiging zend krijgt hij te lezen dat ik zijn uitnodiging heb afgewezen terwijl ik niets gedaan heb...

hulp op afstand werkt dus langs geen kanten. precies hetzelfde gebeuren als bij de starter van de draadje.

bij men buren ben ik gaan kijken om te vergelijken. zelfde meest recente messenger versie op XP professional en zelfde probleem, bij nog een 2e vriend buur verder met zelfde configuratie als eerste buur werkt het wel.....

Lukt me niet op uit te vissen waarom bij mij en de eerste buur het dan niet werkt. firewall staat af, virusprotectie staat af....
:evil:

heb op mijn pc en de eerste buur live messenger verwjderd, versie 7.5 geinstalleerd en nog hetzelfde probleem...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je Windows Messenger erop moet hebben. Maar ik heb geen zin om dit uit te proberen, gezien alle achterlijke raadgevingen die je via windows krijgt, dat gaat me echt te ver om weer met deze stupiditeit geconfronteerd te worden. Maar misschien hebben ze het verwijzingsprobleem inmiddels opgelost?

Ik denk dat je Windows Messenger erop moet hebben. Maar ik heb geen zin om dit uit te proberen, gezien alle achterlijke raadgevingen die je via windows krijgt, dat gaat me echt te ver om weer met deze stupiditeit geconfronteerd te worden. Maar misschien hebben ze het verwijzingsprobleem inmiddels opgelost?

zonder Windows Messenger GEEN hulp op afstand, dus dan zal het niet lukken. Ik snap ook het hele probleem niet wat je bedoelt met proberen en stupiditeit. Gewoon WM installeren, voor de rest niet gebruiken en je hulp op afstand werkt.

zonder Windows Messenger GEEN hulp op afstand, dus dan zal het niet lukken. Ik snap ook het hele probleem niet wat je bedoelt met proberen en stupiditeit. Gewoon WM installeren, voor de rest niet gebruiken en je hulp op afstand werkt.

Hmm als je dat nog niet snapt na lezen van dit draadje, zal ik het nog eens uitleggen. Windows Messenger en Msn Messenger zijn twee verschillende Messengers die hetzelfde doen de een wat minder dan de ander maar er is een grote overlap. Als je voor keur hebt voor de een dan is de ander volledig overbodig en irritant als die toch elke keer weer aanwezig is. Als je bijvoorbeeld Windows Live Messenger hebt dan zou je volgens beschikbare activiteiten hulp op afstand moeten kunnen inroepen>> probleem : dat lukt dus in het geheel niet en als je dan de instructies volgt dan kom je uiteindelijk bij het advies sp2 te installeren!! Dat heeft dus vrijwel iedereen al! (stupiditeit!) Langzaam wordt dan duidelijk dat je mogelijk Windows Messenger moet installeren (volledig overbodig want je hebt Live Messenger al die van dezelfde faciliteiten gebruikt maakt) Ik vind dit zooooooo stupide dat ik geen zin meer heb om het uit te proberen(!) Maar tevens denk ik dat het niet erger kan dus mogelijk is het allemaal niet waar en moet het toch mogelijk zijn met alleen Windows Live Messenger (via activiteiten zoals dat daar staat!!) hulp op afstand in te roepen, vandaar dit draadje. Maar nog steeds geen oplossing.

Ik ken ook verschillende mensen met een probleem omtrent " hulp op afstand" via MSN

als je een bericht krijgt dat het gewoon niet lukt ( weet de precieze boodschap niet meer) dan is de oplossing hulp op afstand aanzetten bij tabblad verbindeingen van buitenaf:

stappenplan:
- ga naar configuratiescherm- Systeem - tabblad verbindingen van buitenaf
- "deze computer mag anderen uitnodigen om hulp te bieden"
- ook bij geavanceerd " deze computer mag met hulp op afstand worden bekeken en beheerd" aanvinken ( als jij degene bent die wil geholpen worden op afstand )

Als je de foutmelding
"De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw." krijgt dan weet ik het ook niet

Ik heb al het een en ander opgezocht en wat er zeker niet klopt is :
-" omdat je achter een router zit weet men niet welk ip adres je hebt en kan het ip adres niet worden omgezet".
Dit is niet correct , ik zit hier ook achter een router en ik kan met bepaalde contactpersonen wel hulp op afstand gebruiken , in beide richtingen.

omdat je windows messenger moet geïnstalleerd hebben klopt ook niet:
met de contactpersoon waarmee het niet lukt , die heeft wel de windows messenger geïnstalleerd. en ik heb eens de windows messenger eraf gehaald en hulp op afstand geprobeerd met enkele en het lukt nog steeds.

Misschien iemand die dit raadsel kan oplossen.

wat ik wel vernomen heb maar nog niet geprobeerd is dat het altijd zou werken via hulp op afstand van windows ( via start- alle programma's- hulp op afstand) en dan een uitnodiging via email versturen)

Mvg

nog even over het verschil tussen Windows messenger en Live Messenger :

Windows Messenger is een instant messenger van Microsoft, dat standaard met Windows XP wordt meegeleverd. Dit mag niet verward worden met Windows Live Messenger (vroeger: MSN Messenger), wat een ander programma is, eveneens van Microsoft.

Windows Messenger is voornamelijk bedoeld voor de zakelijke markt en biedt voor consumenten minder mogelijkheden. Windows Messenger wordt echter sinds Windows XP met Service Pack 1 niet meer door Microsoft bijgewerkt.

De opvolger van Windows Messenger is Microsoft Office Communicator (eveneens bedoeld voor de zakelijke markt). Om deze te kunnen gebruiken heeft men een Microsoft Office Live Communications Server nodig in zijn serverpark.

Ik ken ook verschillende mensen met een probleem omtrent " hulp op afstand" via MSN

als je een bericht krijgt dat het gewoon niet lukt ( weet de precieze boodschap niet meer) dan is de oplossing hulp op afstand aanzetten bij tabblad verbindeingen van buitenaf:

stappenplan:
- ga naar configuratiescherm- Systeem - tabblad verbindingen van buitenaf
- "deze computer mag anderen uitnodigen om hulp te bieden"
- ook bij geavanceerd " deze computer mag met hulp op afstand worden bekeken en beheerd" aanvinken ( als jij degene bent die wil geholpen worden op afstand )

Als je de foutmelding
"De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw." krijgt dan weet ik het ook niet

Ik heb al het een en ander opgezocht en wat er zeker niet klopt is :
-" omdat je achter een router zit weet men niet welk ip adres je hebt en kan het ip adres niet worden omgezet".
Dit is niet correct , ik zit hier ook achter een router en ik kan met bepaalde contactpersonen wel hulp op afstand gebruiken , in beide richtingen.

omdat je windows messenger moet geïnstalleerd hebben klopt ook niet:
met de contactpersoon waarmee het niet lukt , die heeft wel de windows messenger geïnstalleerd. en ik heb eens de windows messenger eraf gehaald en hulp op afstand geprobeerd met enkele en het lukt nog steeds.

Misschien iemand die dit raadsel kan oplossen.

wat ik wel vernomen heb maar nog niet geprobeerd is dat het altijd zou werken via hulp op afstand van windows ( via start- alle programma's- hulp op afstand) en dan een uitnodiging via email versturen)
Mvg

Waar staat dan Hulp op Afstand??

Hulp op afstand staat bij mij gewoon tussen mijn programmas hoor.
Start- Alle programma's - verschijnt een kolom met alle geïnstalleerde programma's , staat ie bij mij tussen. Gewone windows XP home SP2 versie denk dat dit altijd standaard is ook bij andere versies.

Mvg

ja, 'hulp op afstand' staat gewoon in de programma map in het startmenu in mijn XP home.
maar een uitnodiging via mail versturen werkt ook niet.
de instellingen op het tabblad verbindingen heb ik ook gecheckt. Staan zoals ze moeten staan.

Heb dit allemaal al geprobeerd met een windows freak.
verhelpt allemaal niks.

Zijn en mijn besluit is dat de fout ergens in windows zit. Maar waar? tja.....
geen kwestie van instellingen dus...

Misschien dat een verse windows installeren redding brengt. Maar daar heb ik nou echt geen zin meer in. Heb men windows laptop nu een 4 tal jaar en heb wel een 20 tal keer windows opnieuw geinstalleerd. Ben het beu nu. Een nieuwe laptop komt er aan. Een macbook.

Heb al drie jaar een powermac G5 staan, die draait op OSX met Unix als onderlaag. heb 1 keer alles opnieuw moeten installeren. Door men eigen stomme fout. En dat was het dan.

Ik noem windows niet slecht maar Geef mijn maar OSX / Unix met inderdaad duurdere Apple hardware.
Is het dan toch gedaan met dat windows gezever.
Op pc 1 werkt dit wel maar dat niet, op pc 2 werkt dat wel maar dit niet, op PC 3 is er dan weer iets anders dat het niet doet en op pc 4 wel, en allemaal werken ze met windows..

Laatst bewerkt:
hallo boni , ja ik weet het.
Maar ik heb het voorgehad bij een verse windows installatie dat is nog het raarste probleem en op andere lukt het wel.

Idd microsoft je breekt er je kop soms op en unix systemen hoera! . Maar de huis tuin en keukengebruiker wil niet af van zijn microsoft producten office enz , ja ik weet dat er heel goeie alternatieven zijn open office en zo maar mij moet je niet overtuigen. Nuja dit even off topic gezegd zijnde .

Moest iemand ergens het 'gat ' gevonden hebben schreeuw het hier uit

groeten

ik heb het voorgehad bij een verse windows installatie dat is nog het raarste probleem en op andere lukt het wel.

Hoi @Njitse, goed dat je dat hier nog even plaatste, helpt me meteen van men dwangmatige waanidee af dat na een 21ste verse windows installatie, hulp op afstand dan toch wel zal werken.
Geen garantie dus volgens jouw ervaring
:shocked:

klopt, de huis tuin en keukengebruiker ziet geen verschil tussen Mac/unix/hardware en windows PC. Heb dus zo een paar van die vrienden. Nou ja, ze doen ook niet meer dan chatten, wat surfen en emailen. Waarom zouden ze dan meer betalen voor een Mac? redeneren ze. 'Iedereen' doet het met Windowscomputers, en die zijn goedkoper. Ik snap hun redenatie wel, en respecteer die. Wil ze, goeie vrienden als ze zijn, en volslagen PC leken als ze zijn, zelfs nog helpen via hulp op afstand met men Pc laptop. Vandaar men deelname aan dit draadje.

groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan