Hulp op afstand via router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Soms word ik gevraagd door familie of kennissen om wat hulp te bieden. Nu zou ik eenvoudige dingen gemakkelijk kunnen oplossen door de "Hulp op afstand" te kunnen gebruiken.
Nu gebruikt tegenwoordig vrijwel iedereen een router en het is ondoenlijk bij alle kennissen daar poorten open te zetten etc. Ikzelf werk ook via een prive-netwerk met router.
Hoe kan ik nu toch hulp op afstand bieden (evt. na uitnodiging via MSN of e-mail met nodige gegevens) zonder eerst de router van de vragende partij te hoeven bewerken en zonder de tegenpartij eerst allerlei software te laten installeren?

Dat gaat niet werken, de tegenpartij zal zo-ie-zo als server moeten fungeren en daarbij is vaak software voor nodig.
Persoonlijk ben ik nog geen software tegen gekomen die zonder poorten werkt (standaard die al open staan) dus zolang er een router in het spel is zul je de bijhorende poorten moeten forwarden.
Standaard poorten gebruiken die al open staan gaat ook niet lukken, die worden al gebruikt door een ander programma, dus helaas ben je aan dit probleem gebonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan