Hulp op afstand werkt niet doordat Windows Messenger verwijdert is geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP_Linkens

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Hallo,

Toen ik Windows opnieuw had geinstalleert een tijdje terug kwam Windows messenger met vragen/installingen waar ik toen even geen tijd voor had dus drukte ik op annuleren met als gevolg dat msn niet meer werkt. (Ik zag alleen het scherm van windows messenger maar niets erin, moeilijk uit te leggen)

Hoe dan ook, om het probleem te verhelpen moest ik windows messenegr verwijderen en opnieuw installeren, en als ik nu met msn messenger hulp op astand vraag rijg ik de volgende melding.

De uitnodiging van X om Hulp op afstand te starten, is afgewezen. Het programma is uitgeschakeld of niet op de computer geïnstalleerd.

Toen ben ik gaan zoeken op inet en heb een heleboel informati hierover gevonden (Ook op helpmij.nl) maar het was net anders als bij mij. Hij staat ingeschakelt ik heb windowsmessenger weer geinstalleert en de firewall staat uit dus dat is allemaal niet het probleem.

Nu las ik ergens het volgende.

"Met deze regel: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove help je af en toe wel Hulp op Afstand "om zeep".

Windows Messenger kan wel weer opnieuw worden geïnstalleerd, maar Hulp op Afstand wil af en toe dan niet meer werken... Vaak gaat het goed, maar niet altijd.

Zelf kies ik er tegenwoordig dus voor om de run-key te verwijderen uit het register. Zo blijft Windows Messenger gewoon aanwezig en kan het gebruikt worden wanneer het nodig is. Bij gebruik wordt alleen wel die registersleutel weer teruggezet..."

Dus dat hulp op afstand probleem zal ik dan wel hebben, alleen er staat geen oplossing daarvoor. heeft iemand er misschien dan een oplossing voor? een manier om dat "Hulp op afstand" nog eens los te installeren of een ander trucje?

Ik heb het best hard nodig en vind nergens een oplossing.

Ik hbe messenger ook al eens opnieuw verwijdert enw eer geinstalleert maar dat werkte ook niet.

PS ik weet dat er ook nog andere programma's zin maar wil echt "Hulp op afstand"aan de praat krijgen omdat anders andere mensne die programma's weer moeten gaan installeeren enz.

AUB help me.

http://www.microsoft.com/downloads/...00-eff7-4783-a0a8-606356985d92&displaylang=nl
:)

Met dit stappenplan..

De laatste Windows Messenger installeren.. (kan je daarna gerust uitzetten in start - uitvoeren - msconfig - opstarten)

Start - deze computer met rechts klikken - eigenschappen - verbindingen van buiten af - Toestaan dat hulp op afstand op de computer wordt aangevraagd.
Bij geavanceerd kan je toestaan dat deze computer ook op afstand bestuurd mag worden.

Start - Uitvoeren - services.msc

zet de Help en ondersteuning service op automatisch (dubbel klik en zie opstart type)
en de service voor (deze wordt Engels anders moet ik gaan gokken en het is al laat ;) )
Remote Desktop Help Session Manager service ook, maar deze kan je op handmatig zetten, moet je zelf weten.

Daarna kijk je even voor de zekerheid in configuratie-scherm - software - Windows onderdelen toevoegen/verwijderen
of Windows messenger staat aan gevinkt..

Als je xp pro hebt kan je met start - uitvoeren - gpedit.msc - gebruikers configuratie - admin sjablonen - Windows onderdelen - Windows messenger
de regel inschakelen "Windows messenger in eerste instantie niet automatisch starten" (dubbel-klikken)
Dan heb je er ook geen last van dat wmssngr eleke keer opstart met Outlook Express.. :)

Als je Hulp op afstand geeft kan je je firewall instellen dat Windows messenger en help en ondersteuning toegang hebben tot internet..

Als je ontvangt kunnen sommige firewalls het beste even uit worden geschakeld..

Beide partijen moeten het dan wel met windows messenger doen en de computer gelijk hebben geconfigureerd zoals boven..
Samen inloggen met Windows messenger en tijdens de chat sessie in messenger onder Acties Hulp op afstand aanvragen..

Zo zou Hulp op afstand het eigenlijk gewoon moeten doen.. :confused:

werkt ook al niet.

ZipPe zei:
http://www.microsoft.com/downloads/...00-eff7-4783-a0a8-606356985d92&displaylang=nl

Met dit stappenplan..

De laatste Windows Messenger installeren.. (kan je daarna gerust uitzetten in start - uitvoeren - msconfig - opstarten)

Start - deze computer met rechts klikken - eigenschappen - verbindingen van buiten af - Toestaan dat hulp op afstand op de computer wordt aangevraagd.
Bij geavanceerd kan je toestaan dat deze computer ook op afstand bestuurd mag worden.

Start - Uitvoeren - services.msc

zet de Help en ondersteuning service op automatisch (dubbel klik en zie opstart type)
en de service voor (deze wordt Engels anders moet ik gaan gokken en het is al laat ;) )
Remote Desktop Help Session Manager service ook, maar deze kan je op handmatig zetten, moet je zelf weten.

Daarna kijk je even voor de zekerheid in configuratie-scherm - software - Windows onderdelen toevoegen/verwijderen
of Windows messenger staat aan gevinkt..

Als je xp pro hebt kan je met start - uitvoeren - gpedit.msc - gebruikers configuratie - admin sjablonen - Windows onderdelen - Windows messenger
de regel inschakelen (dubbel-klikken)
Dan heb je er ook geen last van dat wmssngr eleke keer opstart met Outlook Express.. :)

Als je Hulp op afstand geeft kan je je firewall instellen dat Windows messenger en help en ondersteuning toegang hebben tot internet..

Als je ontvangt kunnen sommige firewalls het beste even uit worden geschakeld..

Beide partijen moeten het dan wel met windows messenger doen en de computer gelijk hebben geconfigureerd zoals boven..
Samen inloggen met Windows messenger en tijdens de chat sessie in messenger onder Acties Hulp op afstand aanvragen..

Zo zou Hulp op afstand het eigenlijk gewoon moeten doen.. :confused:

Heey, ik heb alles geprobeert wat je zei, maar al die instellingen stonden al zo. (Behaleve "Windows messenger in eerste instantie niet automatisch starten" maja dat is ook niet nodig) maar doet het niet:(

Sorry trouwens voor me late reactie, druk emt school:S

Als iemand anders nog ideeen heeft? of iets weet?

PS kan dat het even duurt eer ik reageer want heb druk op school en ga naar pinkpop ;)

Please help me:D SMS (Save My Sole):)

Groet,
JP

Help

Hallo

Ik hbe al die dingen geprobeert, ben ondertusse weer 2 maanden verder ofoz, heb ondertussen Windows Live Messenger maar krijg nog steeds de zelfde meldig.

Komt dus doordat ik ooit die Messenger v4.7 Die standaart in Windows XP Pro zit en je eigenlijk neit echt kunt verwijderen heb verwijdert. (PS dat moest omdat hij corrupt was.)

Maja nu moet ik dus de "fuctie hulp op afstand" opnieuw zien te installeren. dat moet toch gaan?

Hij is geactiveert en alles wat is besproken heb ik gedaan. dus enige wat ik me nog kan bedenken is op de een of andere manier die hulp op afstand gewoon opneiuw te installeren.

Maar kan ik die ergens los downlaoden ofzo?

Nouja help me PLZ.

Groet,
JP

Plak code in kladblok en sla op als Helpcenter.bat en dubbelklik..

Code:
net stop helpsvc
cd /d %windir%\pchealth\helpctr
rd packagestore /s /q
rd installedskus /s /q
cd binaries
start /w helpsvc /svchost netsvcs /regserver /install
start /w helpsvc /register

zou het moeten doen..
http://windowsxp.mvps.org/rebuildhelp.htm

Je kan het volgende nog proberen :confused: maar of het helpt, kwaad kan het iig niet..
Kopieer code naar Uitvoeren
Code:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\pchealth.inf

En leg cd in.

Als je naar xp sp2 gevraagt wordt blader daarmee dan naar c:\windows\servicepackfiles\i386
installeer het daar aanwezige bestand en leg cd in..

Hoi

tjah, ik geloof dat het nu werkt via msn 4,7 (Krijg geen foutmelding, al lukte het net niet maar lag denk ik aan die andere persoon) alleen ik kan het nog niet via Microsoft Live Messenger, ik heb de knop om het verzoek te doen helemaal niet:s en als ik vanaf V4,7 naar die live een verzoek (Dus van me eigen PC naar me eigen PC) doe krijg ik wel de zelfde melding van niet geinstalleert.

Maja bij andere werkt hij nu dus wel via 7,4

Zover alvast bedankt:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan