Hulp op afstand werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Gisteren wilde ik iemand helpen, dus hulp op afstand gebruikt, ik kreeg in MSN 7.5 te horen dat ik Windows Messenger moest gebruiken. Die stond er niet meer in maar ik werd doorgelinkt en kon em weer downloaden. Hulp op afstand geboden! Vanmorgen hetzelfde bij iemand anders! Maar vanmiddag en vanavaond lukt dat dus niet meer.

Ik krijg nu een melding dat de externe host niet kan worden omgezet.

Wat wie en waar?

Wat moet ik er aan doen om em weer goed te krijgen?

groet,

:thumb:
 
Heeft een van jullie beiden een firewall draaien?
 
Jazeker, maar ik probeerde het bij iemand waar ik vanmorgen ook al was....

Ik kom er dus bij niemand meer in!

:thumb:
 
Ik krijg dus deze melding: De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw.
 
Laat de "tegenpartij" eens een uitnodiging sturen via e-mail.

Misschien lukt het op deze manier wel.

Mvg Patrick
 
gezina zei:
Vond dit op een ander forum:

- Ten éérste mag je de windows messenger niet berwijderd hebben anders gaat het enkel maar meer lukken via start>hulp en ondersteuning.
- Ten tweede check even na:
Citaat:
kijk eens in je configuratiescherm
klik daar op Systeem >tab Verbinding van Buitenaf
Deze computer mag anderen uitnodigen om hulp te bieden
Aanvinken >toepassen en ok
- Ten derde zorg dat je firewall is uitgeschakeld

Misschien heb je er wat aan?

En lees ook dit even: topic onder punt 1) Windows Messenger

Twee kanttekeningen:
  • Als je Windows Messenger verwijdert, werkt 'Hulp op afstand' niet meer. Wil je geen last meer hebben van Windows Messenger maar de mogelijkheid tot hulp op afstand behouden, gebruik dan het bij *c genoemde tooltje en kies voor 'disable' in plaats van 'remove'.
  • Na het verwijderen van Windows Messenger wordt dit programma via WindowsUpdate aangeboden als optionele update. Indien gewenst kun je het langs die weg opnieuw installeren. Je kunt Windows Messenger ook opnieuw installeren via Configuratiescherm > Software > Windows onderdelen toevoegen toevoegen of verwijderen (mits je de cd van XP bij de hand hebt).

* c) Met dit tooltje, ook van Doug Knox, kun je Windows Messenger verwijderen of uitschakelen: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm
 
Laatst bewerkt:
gezina zei:
  • Als je Windows Messenger verwijdert, werkt 'Hulp op afstand' niet meer. ]



  • Hier ben ik het niet mee eens.
    Op mijn pc staat geen Windows Messenger, maar toch gebruik ik dagekijks Hulp op Afstand.
    En wel middels e-mail.

    Mvg Patrick
 
Jullie hebben alle 2 gelijk.

Ik gebruik een OS die niet origineel meer is, die is afgeslankt en WM is daar in princiepe uitgehaald.

Toen ik voor de eerste keer hulp op afstand wilde doen in MSN7.5 kreeg ik dan ook te horen/lezen dat ik dat niet kon en WM nodig had, ik werd ook doorgelinkt en installeerde zonder moeite de WM. De geholpende deed mij de uitnodiging, ik ging erop in en voila.

De volgende morgen idemdito, maar s'middags dus niet, en s avonds ook niet zelfs niet bij de mensen waar het daarvoor wel lukte.

Een 4e persoon lukte het wel, die stuurde een mailtje.....die ik niet las, maar er gelijk achter aan deed ze via Acties/Hulp en daar kreeg ik verbinding mee. Gisterenavond op variabele tijden zelfs 4 keer.

Alles wat jullie aanreiken :)thumb: ) heb ik geprobeerd tot en met instellen in de XP firewall en router lijdt niet tot een eenvoudig resultaat. Ik heb inderdaad ook nog via Config/Software WM er weer officieel bijgezet en hoefde niet de CD te gebruiken. Ook XP Antispy heb ik weer in de neutrale stand gezet....(kreeg er punthoofd van :rolleyes: )

Ik denk dat of het met email zal moeten, moet ik ook uitproberen dan nu met iemand waarmee normale gang niet gaat, of ik ga maar gebruik maken van een programmaatje wat ik vond op een van de sites: VNC Server wat hetzelfde doet, maar natuurlijk wel extra geinstalleerd moet worden, juist door de wat meer leeks....

Tot zover hartelijk bedankt!
 
als de OS xp pro dan moet je wel bij de eigenschappen van deze computer in het tapblad hulp op afstand wel hulp op afstand aan hebben staan anders werkt het niet

wan ik heb het zelf ook geprobeerd via msn 7.5 en het werkt nog steeds

greetzzzz

m schaper
 

Bijlagen

  • hulp op afstand.JPG
    hulp op afstand.JPG
    45,2 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
In mijn post:
kijk eens in je configuratiescherm
klik daar op Systeem >tab Verbinding van Buitenaf
Deze computer mag anderen uitnodigen om hulp te bieden

(er zou alleen alleen nog Prestatie en Onderhoud na Config.scherm tussen moeten maar kan verschillen per instelling)
 
hulp op afstand

het is mogelijk dat de "helpsessie beheer voor extern bureaublad" uitgeschakeld staat
om het te activeren moet je naar Start en uitvoeren gaan, service.msc intikken en op ok klikken
In het volgende service scherm "helpsessie etc" lokaliseren en inschakelen op automatisch, alle kans dat hulp op afstand weer werkt.
Heb je zonealarm, deze wel uitschakelen.
Als je achter een router zit, deze uitschakelen
 
Download gewoon Microsoft service pack 2 daar vraagt hij dan naar. en het werkte bij mij.
 
Topic is van januari. Als het nog een probleem was zou er wel eerder gereageerd zijn door de topicstarter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan