Hulp op afstand werkt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Regelmatig vragen kennissen mij om hulp, waarbij het handig zou zijn als dit op afstand kon. "Vroeger" ging dat ook.
Maar op enig moment, ging dat niet meer. Ik denk dat het probleem aan mijn kant zit. het probleem is dan steeds, dat er geprobeerd wordt om verbinding te krijgen met de computer die om hulp vraagt. Maar dat gebeurt niet, zonder specifieke foutmelding.

Bij een korte zoektocht op dit forum, kwam ik een paar maal tegen, dat het een probleem zou zijn, als je achter een router zit. Nou, dat zit ik dus.

Mijn vraag is: "als dat inderdaad een oorzaak kan zijn, kan ik dat dan voorkomen, met een andere (router) instelling?

De meeste mensen, althans in mijn kennissenkring, gebruiken nu Vista. Ikzelf ook. (home premium). De hulp wordt altijd gevraagt via MSN. De hulpvragende partij, heeft over het algemeen geen router. Ik dus wel. Een Sitecom 300N X2 WL-341.
Ik werk draadloos.

Uiteraard heb ik al naar firewall instellingen gekregen. Ik gebruik alleen de Windows firewall, de meeste om hulp vragenden ook.
Ik gebruik McAfee als virusscanner, zonder firewall. Ik krijg geen enkele (fout)melding. De andere partij ook niet. Gewoon: geen verbinding tot stand gekomen.

Wie weet raad? bespaart mij wat reizen naar die mensen...

Teamviewer gebruiken (http://www.teamviewer.com/nl/). Beide partijen (jij en hulpvrager) starten dit programma op, jij vult een code die de hulpvrager opgeeft en je neemt de pc aan de andere kant over. Gratis voor privegebruik. Routers/Firewall's gooien geen roet in het eten.

Ik persoonlijk vind dit veel makkelijker dan HOA.

Teamviewer: ja, dat antwoord heb ik wel vaker gekregen. Maar ik heb bij verzoeken om hulp bijna altijd te maken met volstrekte digibeten, die dit veel te moeilijk zullen vinden.
Om die reden, raad ik ze ook meestal aan om hulp te vragen via die optie in MSN (mits ze die hebben), omdat de Windows optie voor hen vaak te verstopt en te moeilijk is.
Dus geef ik vooralsnog even de voorkeur aan Hulp op Afstand. Het moet toch gewoon mogelijk zijn?? Ik baal er ook van, dat het mij zelf niet lukt dit probleem op te lossen, maar router instellingen zijn niet zo mijn ding (als dat de probleem veroorzaker is...)

Toch nog maar eens naar Team viewer gekeken en getest. En inderdaad: werkt perfect. Zelfs digibeten snappen het. Bedankt voor de tip!

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan