hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is jammer dat je niet even de moeite hebt genomen de juiste sectie te zoeken, nu moeten we maar raden welke windowsversie je hebt.

Alleen windows 2000 server, XP en 2003 ondersteunen remote desktop.

remote op afstand

sorry maar ik ben nog nieuw op deze site,
ik heb Win2000 prof en Winxp Home, Winxp Pro
En eigenlijk is het niet hulpop afstand, maar wel het overnemen van een computer, bv u bent ergens op reis is het dan niet mogelijk om je computer thuis te contakteren ??

Laatst bewerkt:
Welke PC heeft wat. Als je namelijk thuis Windows 2000 gebruikt is "remote desktop" geen optie. Je zult dan moeten terugvallen op programma's die veel meer bandbreedte gebruiken dan "remote desktop" (ook wel terminal server genoemd).

remote

ik ga bv op reis en doe m'n laptop mee daar staat winxp home op , ik wil nu m'n computer thuis contakteren daar staat win2000 prof op is dat dan mogelijk, vnc heb ik er al opgezet op beide maar van het ogenblik dat ik buiten het bereik van mijn draadloos netwerk ben gaat dat niet meer...

Als vnc alleen maar werkt binnen het netwerk dan heb je het verkeerd ingesteld.

remote

Hoe moet ik het dan instellen, ik heb dat gewoon gedownload, van instellingen heb ik niets veranderd, dus ik veronderstel dat die standaard juist staan, maar blijkbaar is dat dan niet juist bij connection staan
serve Java aangevinkt on port 5800 en accept connection on port staat 5900 in het vakje Add staat niets bij sharing staan de onderste 2 mogelijkheden aangevinkt -use client pref...
- non shared connection ...

wat doe ik niet goed ?

remote op afstand

het is nog altijd niet opgelost, ik kan wel een overname van het scherm doen binnen het netwerk,maar daarbuiten niet, moet ik soms in mijn router de DHCP sever uit zetten zodanig dat deze geen automatische adressen toekent, maar dan denk ik het zijn maar 3pc dus de adressen gaan toch altijd het zelfde zijn ???

Geplaatst door Tiborv
Het is jammer dat je niet even de moeite hebt genomen de juiste sectie te zoeken, nu moeten we maar raden welke windowsversie je hebt.

:rolleyes:

Volgens mij staat er iets van WIN -XP boven, maar ik kan het ook verkeerd lezen?

Geplaatst door bas9
Volgens mij staat er iets van WIN -XP boven, maar ik kan het ook verkeerd lezen?

Tja, nog nooit van verplaatsen gehoord zeker? Via die optie plaatsen de moderators zeer veel vragen telkens weer in de juiste secties.

Uit de log
Moved to 'Software XP' by Tiborv on 26-02-2005

Geplaatst door Tiborv

Tja, nog nooit van verplaatsen gehoord zeker? Via die optie plaatsen de moderators zeer veel vragen telkens weer in de juiste secties.

Maar beste tiborv, ik kan toch niet zien/ruiken of ij iets hebt verplaatst?
;)

ik zie alleen bovenstaande, vandaar:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan