• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp voor bestand - tankinhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Van een brandstoftank met inhoud van 60.000 cm3 heb ik twee peilpunten die ik peil m.b.v. een peilstok. Daar de tank op afschot staat zijn deze waarden verschillend. Ik wil deze beide waarden in kunnen vullen in bijv. een venster. Deze waarden worden opgezocht in een tabel, de erbij behorende volume erbij gezocht bij elkaar opgeteld en door 2 gedeeld. Zo krijg ik een gemiddelde volume. Ik heb een blad met data en wil op een andere blad de gegevens in kunnen vullen. Wie kan me aangeven hoe ik dit ongeveer moet doen. Ik wil dit zelf eerst proberen voordat ik een bestand op het forum plaats.

Peter

een tank van 60.000 cm3 lijkt me een heel klein ding, je kan die best zelf eens opheffen om te kijken hoe vol die is. Dat is een hoop rekenwerk gespaard.

In bijlage 2 benaderingen :
1. een formule waarbij je de juiste maten van de tank moet opgeven en je krijgt het volume terug. De (liggende) tank is wel zonder afschot, dat kan desnoods gecorrigeerd worden.

2. in de kolommenQ:R moet je de ganse tabel overnemen en dan wordt er via vert.zoeken de juiste inhoud bij een bepaalde vloeistofhoogte opgehaald. Daarvan kan je dan het gemiddelde nemen.

Bijlagen

Ik heb u een begin/idee gemaakt.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik kan hiermee aan de slag. Oh ja.....ik had me vertypt......de inhoud van de tank is 60.000 m3, dus 60 ton :o.

gr.

Peter

Het bestand van Cobbe met een (welsiwaar ongevraagd) visueel extraatje.

Bijlagen

je blijft iets hebben met de dimensies, zal ik je uit je lijden verlossen ?:D
het zijn dus 60.000 dm3, want 1 dm3=1 l en als 1 l=1 kg, maakt dat dus 60 ton .
60.000 m3 = is een balk ter grootte van een voetbalveld van 100 m bij 50 m en 12 m hoog

Laatst bewerkt:
Gisteren zag ik alleen cijfertjes voor mijn ogen dansen. :D Het gaat om een tank met inhoud van 60 ton en dat is 60.000 liter. Volgens mij heb ik het nu goed. :o Bedankt voor de 'heads up' in ieder geval. Nu gaan knutselen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan