hulp voor kiezen van nieuwe grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

afwas3

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2008
welke grafische kaart?

Haai, met de vakantie in aantocht (nog 1 week:thumb:) ben ik van plan wat uurtjes achter het scherm door te brengen, Jammer genoeg heb ik onlangs ondekt dat op deze pc die ik kreeg (Dell)... ja inderdaad kreeg dus niet al te duur was denk ik, het is een oudere pc met vernieuwde onderdelen maar dus niet zoooo nieuw blijkbaar. Nu bleek dus onlangs dat bijna geen enkel spel op deze pc draait, zelfs de oudere call of duty 2 werkt gewoon niet! De uitleg is telkens de grafische kaart dus ben ik zeker bereid een 100-200 euro uit te geven om de tientallen games in mn kast tog te kunnen benutten:p.
Dit zijn zo wat de gegevens:(zie bijlage)...
Ik denk dat dat de voornaamste info is over mijn pc, zoals je kan zien is mn huidige videokaart een standaard VGA:shocked:. Ik verkies geforce en al de andere getere kaarten, goed genoeg om de nieuwere games te spelen zonder veel problemen. Heb ook best een met min.250mb of beter de 500+mb. e Heb ook directx10 btw.
dus als er sugesties zijn stuur gerust een link door. thanks:)

PS: als er dingen nog niet duidelijk zijn over de info van men pc vraag gerust naar meer gegevens, alleen weet ik niet veel van moederbord en de bepaalde types van grafische kaarten die er op passen. Verwacht ongeveer dat iemand me door deze forum dus een goed voorstel van compatibele kaarten kan geven.

Bijlagen

• pc.jpg
    pc.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 44
  • pc2.jpg
    pc2.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

ik zal eens een poging wagen voor je.

kun jij mij precies vertellen wat voor pc je hebt
ik zie in het overzicht een dell optiplex?nog een type nr ofzo?
zoals ik het kan zien uit je gegevens heb je een agp slot?

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

ik zal eens een poging wagen voor je.

kun jij mij precies vertellen wat voor pc je hebt
ik zie in het overzicht een dell optiplex?nog een type nr ofzo?
zoals ik het kan zien uit je gegevens heb je een agp slot?
-----------------------
wel dat is zowat het probleem heb weinig tot geen verstand van computers.
Weet niet hoe je erachter komt welke sloter er allemaal op mn pc zitten maar heb hem onlangs open gedaan en raak er wel wijs uit dus anders trek ik een foto van de binnenkant
(de sloten) en set die op de forum of je kan me vertellen hoe ik erachter zou kunnen komen.PC: bedankt dat je wil helpen !:thumb:

Het is een OptiPlex GX 260.
met inderdaad een AGP bus maar ik zie hier ook staan:
LPC bus en PCI bus.
PS: zie hier ook staan bij beeldscherm: bandbreedte: 160MHZ.
is dit niet weining en is dat een probleem?

Heb nog steeds geen antwoord. please help!

Hoeveel watt is je voeiding?
En kan je even kijken wat voor agp je hebt agp 8x of een andere?

maak ff een foto van je moederbord :) met daarop duidelijk de slots (Niet de geheugen slots). Het aantal watt staat op je voeding (Dat ding waar je stekker ingaat)

hoi

ben je al wat verder met deze vraag?
ik ben op vakantie geweest dus wil ff een update

greetz

oh ik heb wel ideeen voor je hoor maar nog steeds is er geen antw op de vraag over je voeding.

neen daarvoor zul je even je kast los moeten halen en op de stikker op je voeding kijken.

ps:ik ben ff een uurtje offline

Laatst bewerkt:
neen daarvoor zul je even je kast los moeten halen en op de stikker op je voeding kijken.

ps:ik ben ff een uurtje offline

heb de kast open gedaan en dit stond zowat op de voeding.

AC input: 100-127v 6A
200-240v 3A
DC output: +5v 22A
+3.3v 18A
+12v 14A
-12v 1A
Max out: 250W

hoop dat dit info genoeg is :p

ja dat is voldoende info.

als jij dus een andere kaart wilt zetten die ook nog een beetje games aankan dan zal het je ook een andere voeding gaan kosten.

ik heb zelf een 3850agp kaart inzitten(topkaart) en deze voeding.
http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4895
http://tweakers.net/pricewatch/197741/sapphire-radeon-hd3850.html

de 3850 is wellicht een beetje overkill voor het systeem(bij mij ook)maar ik kan er goed mee gamen.
gezien je budget zou dit moeten lukken

fantastisch :thumb:
maar vraagje : kan ik de voeding zelf installeren en de kaart of best door een expert ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan