• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp vraag Excel combinatie Word wie oh wie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sinasjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2016
Hallo iedereen,

Ff voorstellen ik ben Gezienus al een tijdje offline geweest waardoor ik mijn inloggegevens kwijt was.
Maar nu na een aardig tijdje heb ik weer een vraag inzake EXCEL combi Word.

Ik heb een document gemaakt waarmee ik diverse dingen kan berekenen.
Dit document geeft mij alle gegevens die ik nodig heb om een prijsopgaaf te maken en daarnaast alle gegevens voor een brief.

Nu heb ik daarvoor een word sjabloon gemaakt echter als ik deze open kan ik de gegevens niet inladen.

Misschien is het mogelijk om een macro knop te creëren in het Excel blad, om gegevens van blad "gegevens" over te zetten naar het word document.

Wie oh wie kan mij helpen.
Als bijlage heb ik de het excel blad en word bestand toegevoegd in een rar bestandje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit kan prima vanuit Word met afdruk samenvoegen. Geef vooral niet te snel op.
Succes ermee!

Al geprobeert maar geeft niet het gewenste resultaat. Als ik daarna het document op sla dan doet hij niet wat hij daarna moet doen als ik hem open

Hoi,
Dit is een vb code voor uw adres blok onder een knop in excel
Code:
 Sub Dotchie_Click()

Dim objWord As Object
Dim ws As Worksheet

Set ws = ThisWorkbook.Sheets("formulier")

Set objWord = CreateObject("Word.Application")

objWord.Visible = True

objWord.Documents.Open "C:\Users\Grote\Downloads\help\g.dotx" ' [COLOR="#008000"]aanpassen volgens wens[/COLOR]

With objWord.ActiveDocument
        .Bookmarks("Aanhef").Range.Text = ws.Range("B9").Value
        .Bookmarks("Voorletters").Range.Text = ws.Range("B1").Value
        .Bookmarks("Achternaam").Range.Text = ws.Range("B2").Value
        .Bookmarks("Straatnaam").Range.Text = ws.Range("B3").Value
        .Bookmarks("Nummer").Range.Text = ws.Range("B4").Value
        .Bookmarks("Postcode").Range.Text = ws.Range("B5").Value
        .Bookmarks("Woonplaats").Range.Text = ws.Range("B6").Value
    End With

Set objWord = Nothing

End Sub
In word
Op de plaats waar je de Aanhef wil hebben typ je Aanhef ga daarna naar invoegen bladwijzer, geef de bladwijzer de naam Aanhef en druk op toevoegen
En zo doe je verder voor alle velden.
Kom je er niet uit wil ik morgen uw document wel aanpassen, vandaag heb ik geen tijd meer
Succes

Laatst bewerkt:
Als ik daarna het document opsla dan doet hij niet wat hij daarna moet doen als ik hem open

Afdruk samenvoegen is voor jouw vraag ontworpen.

Geeft svp toelichting op wat je in dit citaat bedoelt. Nu is het te cryptisch.

Hierbij de uitleg hoe ik het wou gaan gebruiken
Ik open en bewerk het excel documentje
Wanneer al mijn gegevens er instaan die ik nodig heb, wou ik via een knop of iets anders de sjabloon openen zodat hij direct de gegevens overzet.

gast0660 heeft je al een voorzet gegeven in post #4. Hoe ver ben je daarmee gekomen?
Waarom reageer je niet op de vraag van snb in post #5?

Hoi,
@ timshel, idd( uw antwoord) maar ik was ook vergeten dat het zondag was, de zondag is voor mij voor vrienden en familie (dan doe ik weinig op PC), mischien heeft TS gewacht op een vbtje, en anders moet TS uw vraag wel eventjes verduidelijken waarom. Bedankt voor een juiste opmerking
Groet

Hoi,
bij deze, zie bijlage
Vergeet uw path in de code niet aan te passen.
Code:
 objWord.Documents.Open "C:\Users\Grote\Downloads\help1\Gs.dotx" ' aanpassen volgens wens
groet

Bijlagen

@Dotchie.
Ik begrijp niet wat jou motiveert om deze vrager deze oplossing aan te bieden.
Zijn vraag is prima op te lossen met Afdruk Samenvoegen. Hij geeft kennelijk bij de minste of geringste tegenslag op. Hem jouw oplossing nadragen helpt hem niet vooruit maar versterkt alleen maar zijn lamlendigheid.

Hoi Timshel
Kom je er niet uit wil ik morgen uw document wel aanpassen, vandaag heb ik geen tijd meer
Omdat ik het beloofd heb:confused:
Maar ja, je hebt wel gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan