hulplijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannievaneck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2015
Berichten
2
Ik heb altijd in Writer gewerkt. Heb nu Msoffice 2013 aangeschaft. In Writer had ik altijd de hulplijn waar binnen je kunt typen. Ik mis die in Word. Ben al uitgebreid op zoek geweest. Kun je die ook ergens instellen?
 
Hoi hoi hannievaneck

Ik heb ook ooit in verleden 2007 office bij media-markt gekocht en nog steeds die gebruik ik zonder problemen etc..

I.v.m. Hulplijn of Rasterlijn bij Word in Office 2007 kan je ongv. zo instellingen vinden ( kijk plaatje onder ! ) .... is het zo bij jouw Office 2013 ook niet op zelfde manier ??

Hulplijn-Rasterlijn.jpg
 
Dat zijn alleen tabelrasterlijnen, dat is toch wat anders. Wat Hannie denk ik bedoelt is het aanzetten van de kaderlijnen die de marges aangeven. En dat gaat via <Opties>, groep <Geavanceerd>, groep <Documentinhoud weergeven> en dan het vinkje bij <Tekstafbakeningen weergeven> aanzetten.
 
:eek: Och ooke ( mijn fout ! )

Maar vraag ik me toch af als maar hannie bedoelt op zijkanten afstand tijdens schrijven op te letten, dat gebeurt automatisch ( waarom hulplijnen dan ) ...toch ? of zit ik weer verkeerd ? :(

hulplijn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank OctaFish, dat was precies wat ik wilde. Ik ben nl. een kalender aan het maken en de data moeten op precies dezelfde plaats staan bovenaan. Endat kan nu fijn op dat lijntje.

Groet, Hannie van Eck
 
Nog een tip: je kunt ook wat lijnen in de koptekst zetten, als je meer lijnen nodig hebt om op uit te lijnen. Die haal je dan later uiteraard weer weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan