Ik zoek een formule die uitrekent of ik winst of verlies maak (Beurs).
Kolom A = de dag
Kolom B = het tijdstip (Elk kwartier 24u/24u 5d/7d)
Kolom D = Het hoogste gegeven van een candel binnen een bepaald kwartier (zie voorbeeld rechts van het blad (Bijlage))
Kolom F = Het laagste gegeven van een candel binnen een bepaald kwartier (zie voorbeeld rechts van het blad (Bijlage))
Kolom I = de aankoop op een bepaald moment
Kolom J = de winst bij een BUY (dit gegeven wordt berekend in een ander programma)
Kolom K = het verlies bij een BUY (ook dit gegeven wordt berekend in een ander programma)
Kolom L = hierin moet een formule komen, waardoor uiteindelijk een Ja, Neen of een ? verkregen worden
Hoe moet dit berekend worden, voorbeeld 1 :
Op rij 32 heb ik tussen 16.00 uur (cel B32) en 16.15 uur (cel B31) een aankoop (cel I32) gedaan, een ander programma
berekend voor mij automatisch de winst (cel J32) of het verlies (cel K32).
Nu zou in cel L32 een formule moeten komen te staan die automatisch berekend, welk getal als eerste voorkomt in de
kolommen D en F (berekend vanaf de rij waarin de aankoop (Kolom I) gedaan wordt en dan in opwaartse richting)
In ons voorbeeld is dat dus vanaf rij 32 naar boven. (rode stippel lijn)
Op rij 28 zie je dat het eerste getal dat we tegen komen, het getal van de winst is (113150 (cel J32)), want rij 28 heeft in de
Kolommen D en F, alle getallen tussen 113189 en 113083 staan en 113150 (cel J32) komt daarin dus als eerste voor en sluit
dus af met winst.
Zo ook met de andere voorbeelden (cel I22), (cel I16), (cel O26) en (cel O14)
Bij het voorbeeld uit (cel I16) zie je in (cel L16) een vraag teken staan, dit komt omdat er met de huidige gegevens nog steeds
niet kan afgesloten worden met een Ja (winst) of een Neen (verlies), vandaar een ?. Met nieuwe gegevens erboven (elk kwartier)
wordt deze uiteindelijk dan ook afgesloten met een Ja (winst) of een Neen (verlies)
Het verschil met de kolommen I t/m L en O t/m R
Is dat bij een aankoop (BUY) het getal van de winst (bv: cel J16) hoger ligt dan het getal van de aankoop (cel I16) en bij een Aankoop (Sell) het getal
van de winst (bv: cel P14) lager ligt dan het getal van de aankoop (cel O14)
Dus kolommen I t/m L
(Getallen) Winst hoger dan aankoop en verlies, lager dan de aankoop
Kolommen O t/m R
(Getallen) Winst lager dan de aankoop en het verlies, hoger dan de aankoop
Ik hoop dat het met mijn tekening (bijlage) duidelijk genoeg is.
Bekijk bijlage Help mij 10.xlsx
Kolom A = de dag
Kolom B = het tijdstip (Elk kwartier 24u/24u 5d/7d)
Kolom D = Het hoogste gegeven van een candel binnen een bepaald kwartier (zie voorbeeld rechts van het blad (Bijlage))
Kolom F = Het laagste gegeven van een candel binnen een bepaald kwartier (zie voorbeeld rechts van het blad (Bijlage))
Kolom I = de aankoop op een bepaald moment
Kolom J = de winst bij een BUY (dit gegeven wordt berekend in een ander programma)
Kolom K = het verlies bij een BUY (ook dit gegeven wordt berekend in een ander programma)
Kolom L = hierin moet een formule komen, waardoor uiteindelijk een Ja, Neen of een ? verkregen worden
Hoe moet dit berekend worden, voorbeeld 1 :
Op rij 32 heb ik tussen 16.00 uur (cel B32) en 16.15 uur (cel B31) een aankoop (cel I32) gedaan, een ander programma
berekend voor mij automatisch de winst (cel J32) of het verlies (cel K32).
Nu zou in cel L32 een formule moeten komen te staan die automatisch berekend, welk getal als eerste voorkomt in de
kolommen D en F (berekend vanaf de rij waarin de aankoop (Kolom I) gedaan wordt en dan in opwaartse richting)
In ons voorbeeld is dat dus vanaf rij 32 naar boven. (rode stippel lijn)
Op rij 28 zie je dat het eerste getal dat we tegen komen, het getal van de winst is (113150 (cel J32)), want rij 28 heeft in de
Kolommen D en F, alle getallen tussen 113189 en 113083 staan en 113150 (cel J32) komt daarin dus als eerste voor en sluit
dus af met winst.
Zo ook met de andere voorbeelden (cel I22), (cel I16), (cel O26) en (cel O14)
Bij het voorbeeld uit (cel I16) zie je in (cel L16) een vraag teken staan, dit komt omdat er met de huidige gegevens nog steeds
niet kan afgesloten worden met een Ja (winst) of een Neen (verlies), vandaar een ?. Met nieuwe gegevens erboven (elk kwartier)
wordt deze uiteindelijk dan ook afgesloten met een Ja (winst) of een Neen (verlies)
Het verschil met de kolommen I t/m L en O t/m R
Is dat bij een aankoop (BUY) het getal van de winst (bv: cel J16) hoger ligt dan het getal van de aankoop (cel I16) en bij een Aankoop (Sell) het getal
van de winst (bv: cel P14) lager ligt dan het getal van de aankoop (cel O14)
Dus kolommen I t/m L
(Getallen) Winst hoger dan aankoop en verlies, lager dan de aankoop
Kolommen O t/m R
(Getallen) Winst lager dan de aankoop en het verlies, hoger dan de aankoop
Ik hoop dat het met mijn tekening (bijlage) duidelijk genoeg is.
Bekijk bijlage Help mij 10.xlsx