• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulpvraag bij meerdere "als" functies in een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene720912188

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2016
Berichten
9
Goede avond,

Ik probeer al een tijdje een Excel bestand te maken, waarbij ik een soort van status kan laten weergeven waar in het proces het project is.

Op P9 heb ik een datum ingevuld waarop ik een afspraak heb gemaakt, AB9 moet dan "Afspraak gemaakt" aangeven.
Op R9 wil ik een datum ingeven, waardoor AB9 "2e lezing" moet gaan aangeven.
Op T9 wil ik wederom een datum ingeven, waardoor AB9 "Naar Arbodienst" moet gaan aangeven.

Zo wil ik nog een paar data aangeven, waardoor AB9 moet veranderen van tekst.

Ik ben met de "ALS" functie aan de gang gegaan, omdat deze al in het bestandje zat en die heb ik (geprobeerd) aan te passen, maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij op weg helpen met de bovenstaande uitleg, misschien dat ik een andere functie moet gebruiken?

In de bijlage het bestandje, alvast bedankt.
Groeten
René
 

Bijlagen

  • TEST voor in behandeling Excel sheet.xlsm
    29,5 KB · Weergaven: 19
Die formule is veel te ingewikkeld:
Code:
=ALS(T9>R9;"Naar Arbodienst";ALS(R9>P9;"2e lezing";ALS(P9<>"";"Afspraak gemaakt";"")))
 
Zo misschien overzichtelijker:

Code:
=CHOOSE(1*(T9>R9)+2*(R9>P9)+3*(P9<>"");"Naar Arbodienst";"2e lezing";"Afspraak gemaakt")
of
Code:
=INDEX({"Naar Arbodienst";"2e lezing";"Afspraak gemaakt"};(T9>R9)+2*(R9>P9)+3*(P9<>""))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan