Humax 9200C copy right van programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb een al wat oudere kabeldecoder van Humax type 9200c. Alles gaat naar wens maar nu word ik geconfronteerd met een nieuw fenomeen. Ik neem twee programma's op met de 9200c en die komen netjes in de afspeellijst te staan. Als ik de programma's probeer af te spelen krijg ik de waarschuwing 'Programma is beschermd door copy rights, kan registratie niet weergeven'. Dat is natuurlijk vreemd want ik had het ook op de uitzendtijd kunnen bekijken en dan met een videorecorder kunnen opnemen. Maar helaas dat is dus niet gebeurd.

Het nare is nu dat ik de betreffende registraties ook niet uit de afspeellijst kan verwijderen. Ik kan ze wel selecteren en naar een geselecteerde afspeellijst plaatsen en als ik daar kies voor verwijderen gaan ze weer naar de algemene afspeellijst. Met andere woorden door de copy rights kan ik ze niet meer van mijn opslag verwijderen.

Ik heb de vraag ook al voorgelegd aan Humax Nederland en Humax Europa. Die zijn echter niet zo vlot. Misschien dat er iemand is die dit fenomeen ook tegengekomen is en daar een oplossing voor heeft.

In de afspeellijst worden de twee programma's voorafgegaan door een geel blokje met een rode cirkel met daarin een diagonaal kruis.

Jaap

Inmiddels bericht ontvangen van COPACO (Humax)

Het antwoord luidt:

"Geachte heer/mevrouw,

Laatste optie wat u kunt doen is nogmaals te herstellen naar Fabrieksinstellingen inclusief de Hardeschijf formateren. Houd u rekening mee dat al uw opgenomen programma's worden verwijderd.

Met vriendelijke groet,"

Terwijl het duidelijk een programmafout is in de decoder....

Inmiddels zelf het volgende uitgevonden:

In plaats van naar deze lijst met programma's te gaan via de bestandsknop, heb ik de lijst van programma's benaderd via:
Menu
Recorder
Opgenomen programma's
Kies programma
Kies Bewerk
Vergrendeling uitschakelen
Opslaan/Afsluiten

De programma's kunnen daarna weergegeven en verwijderd worden.

Jaap van Veen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan