Humax FTP verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger Koster

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Na aanschaf van de Humax 5050C heb ook ik geprobeerd een FTP verbinding te maken met de HD van deze ontvanger. Tot nu toe levert het alleen foutmeldingen op. Reden om eens bij het begin te starten. Ik heb een vast modem van Telfort. Geen router. Ik werk met Windows XP home.
.Via start>uitvoeren>Cmd/ipconfig is mijn IP adres 162.168.1.33 / subnetmasker 255.255.255.0

In Humax>menu>systeeminstellingen>netwerk>ethernet configuratie:
IP config>handmatig
IP adres>192.168.1.33 veranderd in 192.168.1.2 (forumadvies Modag aan Kappel)
Subnetmskr>255.255.255.0
Routeradres>0.0.0.0
DNS-adres>0.0.0.0
Netwerkkabel van Humax naar PC aangesloten.
FTP-server Core FTP Lite geïnstalleerd
In de Site Manager ingevuld:
Site Name>HumaxFTP
Host/IP/URL>192.168.1.2
Username>HumaxFTP
Password>zelfde als van Humax (0000)
Port (was al ingevuld) 21
Connection (was al ingevuld) FTP
Bij klikken op Connect de foutmelding: Can't establish connection ..>192.168.1.2:21 @ (datum en tijd)
(Het in de adresbalk van Deze Computer intypen van ftp://192.168.1.2 levert de volgende foutmelding op: Kan geen toegang tot deze map krijgen. Controleer of u de bestandsnaam juist hebt gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt).
Dezelfde soort foutmelding kreeg ik ook in de FTP-server FileZilla
Waar gaat het nu precies fout?

Denk niet dat het hier wat mee te maken heeft wat ik net zei

Ik kan alleen niet zo veel op internet vinden , behalve dan dat topic van Kappel , maar die had je al doorgelezen.

Laatst bewerkt:
Humax 5050C FTP verbinding

Ik denk dat de oplossing 'router kopen' nu de beste is. Overigens heb ik geen haast met dit probleem. Mijn Humax HD is nog lang niet vol en ik ben erg selectief in TV opnamen. Dus zal ik t.z.t. eens naar een router uitkijken. Voorlopig neem ik afscheid van deze discussie. Allen die reageerden, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan