Beste Mike, je hebt mijn vraag niet beantwoord... heb je een Prescott en staat Hyperthreading aan?
Ik zal dan nu toch op het geval ingaan, er van uitgaande dat HT aanstaat....
Het probleem doet zich vooral voor als je meerdere applicaties tegelijk laat lopen [de CPU heeft het dan druk]
Het ligt niet aan je Processor, hoewel die wel degene is die zich verslikt.... het is een microcode fout in BIOS, de meeste moederboards ondersteunen de nieuwst E0 stepping [sommigen zelfs d0 stepping] niet van HT processoren als de Prescott. Dit kun je niet repareren tenzij er een update komt die specifiek op aangeeft dat die het "hungapp" probleem oplost [laat anders gewoon je bios zoals het nu is]
Je kunt de nieuwe NeroVision installeren maar er is een kans dat het probleeem dan gewoon blijft bestaan, of dat een ander .exe bestand met een "hungapp" komt...
De tijdelijke oplossing is, zodra het programma gestart is, naar taakbeheer te gaan, onder processen nerovision.exe [of elk ander programma dat "hungapp" geeft] selecteren en dan met de rechter muisknof op "affiniteit" te klikken.... hier staan dan vinkjes bij CPU1, CPU2.... enz. Haalhet vinkje bij cpu 1 weg, zodat nog maar 1 cpu het programma "handled" en het probleem zal opgelost zijn.... tot dat je het programma afsluit en weer opnieuw opstart, dan wordt de oude situatie weer hersteld.....
Een meer definitieve oplossing [de definitieve is een bios update] is om een programma "imagecfg.exe" op te nemen in je system32, waarin je aan "cmd" vertelt welke programma's van welke cpu's gebruik mogen maken...
Maar je moet wel een beetje kijk hebben op wat je doet... en bekend zijn met de DOS commandline structuur [dat is niet moeilijk, belangrijk is dat je let op punten, dubbele punten, spaties, schuine streepjes] om het programmaatje te gebruiken.... Begin er anders niet aan, schakel HT uit in Bios, want daarmee is het ook over, alleen wordt je systeem dan wat slomer......
Het programma imagecfg.exe met voorbeelden hoe je commanline string eruit moet zien vind je hier:
http://www.robpol86.com/Pages/imagecfg.php
Nogmaals: je hebt mijn vraag over de processor niet beantwoord, dus staat die niet op HT en/of is het geen Prescott... dan kun je het bovenstaande vergeten en moeten we het ergens anders zoeken [ik zou dan niet echt weten waar....]