hybride hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin2

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Heeft iemand ervaring met hybride hdd ?
Heb de laatste tijd veel RMA tjes met Samsung "gewone hdd'
dus ik wil een keer wat anders.

Ik heb 2 "Green" HDD's een Western Digital WD10EACS-OOZ in mijn NAS en een Samsung EcoGreen F2 in mijn pc en werken goed en wat bedoel je precies met te veel RMA tjes? :o

Groene hardeschijven zijn natuurlijk energiezuinig en stil voor de rest als je niet veel opslag nodig heb, koop een SSD.

Laatst bewerkt:
Met RMA bedoel ik dat er teveel en te snel hdd's kapot gaan . 3 samsung schijven in anderhalf jaar

Wel garantie , maar het feit dat ze snel kapot gaan is vervelend.

Dat lijkt me heel vreemd, dat lijkt me meer een probleem van de pc en niet van de hdd's kun je wat specs geven van je PC en je voeding?

Hdd test & pc uitval
Hallo, heb gelijk twee problemen/vragen.
Eerst pc samenstelling:
Cooler Master Elite 330
Zalman 360w ipv BeQuit 360
Asus M2A-VM met amd athlon64X2 5200+
Sapphire 4770
4gb twinmos
Samsung 160gb hdd ipv samsung HD322HJ
Samsung dvd + Samsung dvd brander
Windows 7 32 bit Home premium
Eea samengesteld in sept 2008

*windows startte niet op hdd Samsung HD322HJ vervangen door 160gb en klaar.
Is er een progje om de defecte hdd te testen ( er zit geen floppy in) en hdd heb ik eruit gehaald.

* na een paar dagen tijdens opstarten valt alles weg, beeld, stroom alles alleen het lampje op het moederbord brandde. Voeding Be-quit eruit Zalman erin en klaar.
na weer een paar dagen precies hetzelfde :alles dood.
Zalman voeding eruit , stekkers weer nakijken alles zit vast. Voeding erin en hij doet het weer.............. snap hier niks van.
heeft iemand een idee?
Deze vraag is eerder geplaatst door mij , maar er is nog geen reactie op gekomen

Dat is vreemd zeg, heb je de hdd's nog getest nadat ze "gecrasht" zijn in een ander systeem?

Wat ik zou doen is even het bios naar default doen en kijken of je HDD wel voldoende stroom krijg.

En voor de rest zou ik Samsung even mailen, want 3 schijven in 1 jaar lijkt me te gek voor woorden ?!

Zou het kunnen dat het aan de buitenkant van de PC kan liggen, stekkerdoos ?

Laatst bewerkt:
De laatste hdd heb ik net in een andere pc gestopt en daar start ie ook niet op
Dit van de bios snap ik niet helemaal (helemaal niet eigenlijk)
Samsung heb ik al een mailtje gestuurd, zal na de feestdagen wel op geantwoord worden( deze laatste hdd heb ik sept 2009 bij Cool-prices gehaald maar die zijn failliet)
Het stekkerblok lijkt in orde, wordt zeker niet overbelast.

Heb de hdd in een behuizing van een externe hdd op een andere pc aan de HD Tune Pro 4.60 gehangen . Bij tab "health"gaf ie aan dat er twee bad sectors zijn maar bij "Error Scan "is alles groen dus geen damaged blocks. Hoe moet ik dit lezen?

Kan je hem niet in een andere pc zetten en dan hele schijf formateren en Windows of Linux er op zetten?

Ja dat kan ik wel doen, maar ik wil toch wel graag weten wat er met die schijf aan de hand is. Met windows systeemherstel/ opstartherstel of hoe het allemaal mag heten lukt het niet en wat HD Tune dan zegt weet ik ook niet.
Kan de hdd wel formatteren en windows opnieuw installeren en over een poosje heb ik misschien hetzelfde.,

Het lijkt me gewoon niet dat het aan die HDD ligt, maar aan de PC maar maak van alles backups ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan