hybride- klein SSD geheugen-vol en dan...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Mijn mininotebook MSI U115 hybride heeft een SSD van 10 GB (C schijf) en een HDD van 150 GB (D schijf).
Het besturingsprogramma XP wordt op de SSD gezet, en soms lukt het me niet andere programma's op de D schijf te zetten en zo loopt mijn C schijf bijna vol.
Het apparaat wordt traag en ik vraag mij af met welke truc ik de C schijf kan sparen; kan ik het besturingsprogramma (deels) naar de D schijf overhevelen? en hoe?
 
Het (deels) verplaatsen van het besturingssysteem is helaas niet mogelijk. In Windows 7 kun je de persoonlijke mappen wel verplaatsen naar je D:\ partitie. Ik weet niet of dit in Windows XP mogelijk is. Ik gebruik al een hele tijd geen Windows XP meer.

Als je een programma installeert heb je vaak de mogelijkheid om de locatie te kiezen. Je kunt bijvoorbeeld een map Program Files maken op je D:\ partitie. Standaard installeren de meeste programma's zich in C:\Program Files\. Je hoeft dan alleen van de C een D te maken.

Ik doe dit zelf ook. IK heb een paar maand geleden zelf een PC samengesteld met een 120GB SSD en 2 HDD's van 1TB. Die staan in RAID0 zodat mijn Windows 7 installatie ze herkent als 1 HDD.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Batch
 
Laatst bewerkt:
Met XP was het ook al mogelijk mappen niet op c maar op d op te slaan. Net als onder W7.
De truc om tijdens de installatie van de default C:\installatie-locatie een D:\installatie-locatie te maken gebruik ik ook, alleen is er wel software die je die optie niet biedt en domweg zichzelf op de C installeert (Logitech- webcam...)
Heb je een kleine C schijf dan is dat soort gedrag hoogst irritant. Beter dat soort software vermijden dus.
 
ik beschouw het probleemdan maar als betrekkelijk onoplosbaar, :) met dank voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan