• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hypelink met postcodes voor routenet.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb voor het aanroepen van de routeplanner van Google de volgende formule bedacht:

Code:
=HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN("http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=";A1;"&daddr=";A2);"google_maps_routeplanner")
Waarbij de postcode van het startadres in cel A1 staat en de postcode van het bestemmingsadres in cel A2.

Wanneer op de hyperlink wordt geklikt, wordt de browser opgestart en wordt de internetpagina getoond van Google Maps met daarop de route van de ene postcode naar de andere

Ik zou hetzelfde graag voor de routeplanner van routenet.nl willen doen. Weet iemand hoe dat moet?

Beste jofred ;)

Ben je hier iets mee ?

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Danny,

Dit is niet wat ik bedoel. In bijgevoegd bestandje kun je zien hoe ik het had bedacht voor de routeplanner van Google.
Op een soortgelijke manier wil ik ook de routeplanner van routenet.nl aanroepen.

Bijlagen

jofred

Dat zal (denk ik) niet zomaar lukken op deze manier.
Bij google staat in het website adres de beide postcodes.
Routenet gaat daar anders mee om.
Daar staan de postcodes niet in het website adres, dus lukt het niet op die manier.

Heren,

bedankt voor de formule, ik gebruik ze al netjes in mijn planning.
Ik ben nog op zoek naar een mogelijkheid om de afstand in een cel te plaatsen. Dit om reisvergoedingen te calculeren.

Alvast bedankt voor elke tip!

Topic stamt uit 2009, niet meer actueel dus. Bovendien graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan