Hyper-V in Windows Server 2008R2 traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo iedereen,

Ik heb een aantal virtuele machine's draaien in Hyper-v. Alle machine's doen wat ze moeten doen, maar de benadering naar de harddisk is erg traag. Er zitten fysiek 2 keer 500Gb 7200rpm samsung harddisks in, en nee niet in een Raid modus, dus apart. Ga ik bestanden kopieren op de lokale (server2008R2) besturing, gaat het met zo'n 50mb p/s. Doe ik deze zelfde handeling in een virtuele omgeving, begint het op 40mb en zakt binnen 30 sec terug naar 10/9mb p/s
Dit is tot 1/5de van wat hij zou moeten kunnen doen.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Besturing op high performance in windows gezet.
- Beiden netwerkkaarten geprobeerd, dus de standaard & de legacy.
- Meer cpu core's gegeven.
- Meer geheugen gegeven
- opna 1, alle virtuele machine's uitgeschakeld (voor test)
- Hyper-v opnieuw geinstalleerd

echter werkt dit allemaal niet. Heeft misschien 1 van jullie nog een idee? Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het wel.

De server draait wel het 1 en ander, maar de vhd's draaien op een aparte schijf, dus de 2de 500gb harddisk. Verder doet die disk niks, dus moet de volledige bandbreedte hebben om sneller te kunnen werken.

Mvg,
Delta Hawk

Heb je wel de Hyper-V Integration Services geïnstalleerd op de VM?

Excuses voor het erg laat reageren, erg drukke periode gehad. Tevens is het probleem al opgelost, het bleek dat mijn harde schijf technisch niet helemaal meer lekker was, en dat 1 van de 4 geheugenbanken kapot was. Dit is vervangen en alles werkt gelukkig naar behoren.

Om jou vraag te beantwoorden, ja ik had later die extra hyper-v software geinstalleerd, echter zelfde probleem bleef toen. Ook niet vreemd als het technisch niet goed is.

Deze vraag is opgelost, bedankt.

Mvg,
Delta Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan