Hyper-V Server 2008 R2 - loopt finaal vast bij het benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginko132

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Middag,

ik ben bezig met een testomgeving op kantoor. Ik heb 2 gebruikte werkstations omgetoverd tot testpc's.

Op 1 heb ik Hyper-V Server 2008 R2 (64Bits) geinstalleerd.

En om hem te managen heb ik op de andere pc. Windows Server 2008 Standard (64Bits) geinstalleerd.

Beide volledig ge-update tot nu. De Hyper-V manager toegevoegd, en connectie gemaakt. De 1e keer kon ik nog kort wat instellingen wijzigen (toevoegen van een virtual machine)

En toen liep de Hyper-V bak vast. Reageerde totaal nergens meer op (muis, toetsenbord), de enige oplossing was een power cycle.

Toen hij weer aanstond was er niks aan de hand, hij blijft gewoon draaien. Alleen als ik vanaf de Windows 2008 bak connectie maak via MMC of de Hyper-V Manager staat de Hyper-V bak gelijk vast.

Ik kan dus ook niet bij de logboeken want als ik connectie maak dan staat de server alweer vast.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen, Google heb ik geraadpleegd maar ik vind geen duidelijke informatie omtrent dit probleem.

Hallo,

Wat zijn de specificaties van die Hyper-V server?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Proccessor: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz (Socket 775)
Geheugen: 4 Gb
Harddisk: Samsung HD501LJ (500Gb) (Sata)
Moederbord: Asus p5k

Voor zover ik op de website van Intel kan vinden, ondersteunt bovenstaande CPU de virtualisatie technologie die Hyper-V nodig heeft.

zijn de mensen die ervaring hebben hiermee op vakantie?

Ik heb de bak opnieuw geinstalleerd, maar dit keer geen Hyper-V server 2008 maar Windows Server 2008 64b.

Hierna als Role, Hyper-V manager toegevoegd, en dit lijkt wel gewoon vlekkeloos te gaan.

Dus bij deze kan de topic worden afgemeld. er is geen oplossing tot het probleem gevonden, alleen omheen gewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan