Hyper-V virtualisatie vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaphark

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2012
Hoi,

Kan iemand een simpel voorbeeld geven van Hyper-V? Het doel is eigenlijk dat iemand die weinig van ICT weet een beeld heeft van Hyper-V.
Op Google kan ik geen makkelijke voorbeelden vinden, misschien kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt.

Gr,

De v staat voor Virtualisatie en virtualizeren is eigenlijk het niet direct op het systeem draaien van een besturingsysteem, maar in een programma op het systeem. Dus je zet bijv. besturingssyteem op je huidige besturingssysteem zonder dat je gelijk je hele systeem overhoop hoeft te halen en je huidige besturingssyteem eraf hoeft te gooien. Hierdoor kun je ook eens bijv. Apple software gebruiken op een windows machine om the experimenteren d.m.v mac os te installeren.

Hyper-v is een programma waarmee je een ander besturingssyteem op je computer kunt installeren als een soort programma. Hiermee kun je vervolgens lekker experimenteren gaat vervolgens die versie van het besturingssysteem (kapot) doordat je dingen verwijdert of dergelijke. Dan kun je hem gemakkelijk weggooien en weer opnieuw installeren.

Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Laatst bewerkt:
Maar als Hyper-V nou van een server loopt, draait een werkstation het OS dan van de server? En wat gebruikt de werkstation precies van de server? Bijv. de CPU, RAM, NIC etc...

Cpu, Ram

Als ik virtueel van een server een os laat draaien. Dan worden alle berekeningen bij de server gedaan. Dit doet het werkstation dan niet meer. Daarom hebben meeste virtualisatie servers ook een hele goeie processor. En zijn de normale werkstations meestal niet heel krachtig echter heb je nog wel een werkstation nodig om het beeld weer te geven natuurlijk hiervoor heeft de computer hier wel hardware voor nodig, maar hoeft deze niet adembenemd veel te kosten en niet veel te presteren aangezien hij alleen het beeld doorgeeft.

Nic

Het netwerk vebruik over de kabel gaat wel omhoog. Je moet een beeld doorgeven door de kabel dus zul je dit merken in het gebruik van het netwerk binnen het bedrijf daarbuiten zal het niet veel uit moeten maken. Als de kabels snel genoeg zijn en de server ook zul je hiervan niks merken, maar zul je wel zien in bijv. taakbeheer dat het gebruik van de kabel omhoog is gegaan.

Heel erg bedankt voor de duidelijke informatie! Hier heb ik nog eens wat aan :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan