• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink een celwaarde laten wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickJipping

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2013
Hallo allemaal,

Ik weet niet als het mogelijk is, maar als het mogelijk is, hebben jullie vast een oplossing voor mij:)

Ik ben voor het werk bezig met een facturatie systeem in Excel.
Het bestand kent 2 sheets, 1 sheet worden de adres gegevens van klant, factuurnummer, factuurdatum etc.. allemaal ingevuld.

De 2e sheet is een standaard factuur opmaak, welke word opgevuld d.m.v. factuurnummer.

(kort samengevat, sheet1 bevat alle gegevens, sheet2 word alleen een factuurnummer ingevuld, waardoor hij alle gegevens automatisch invult)

Nu is mijn vraag, kan ik op sheet1 een hyperlink plaatsen naar sheet2 (op factuurnummer) welke d.m.v. klikken op het factuurnummer automatisch het
factuurnummer op sheet2 invult welke is aangeklikt?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Rick Jipping

Ja dat kan, heb je een gelijkend vb-bestandje?
Hoe wordt de hyperlink gemaakt?

Hallo E v R,

Ik heb momenteel nog niks alleen de sheets zoals omschreven.

Op sheet1 heb ik 1000 facturen staan, (1000factuurnummers op een rijtje in een tabel)
Op sheet2 vul ik op de plek waar het factuurnummer staat bijvoorbeeld 234 in, en dan komt er in sheet2
automatisch alle gegevens te staan (d.m.v. vert. zoeken)

Klinkt als; een dubbelklik is voldoende....

zoiets in het codegedeelte van sheet 1:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Intersect(Target, Range("a2:a100")) Is Nothing Then Exit Sub
Sheets(2).Cells(5, 4).Value = Target
Cancel = True
End Sub

Hallo,

Excuses, ik ben erg slecht in VBA,
als ik deze macro aanmaak wat zal hij dan precies moeten doen? Want zoals ik het nu doe, worden de factuurnummers niet inklikbaar

Plaats hetgeen wat je tot op heden hebt als bijlage ;)

Bekijk bijlage Test factuur.xlsx

Gezien er al echt namen en bedragen in staan heb ik even snel een voorbeeldje gemaakt,
wellicht kunt u helpen met het uitwerken waardoor ik het kan invoeren in het echte systeem?

Op blad1 worden alle gegevens ingevuld,
Op blad2 moet alleen het factuurnummer ingevuld worden, (de rest veranderd door vert.zoeken)

Op blad 1 zal ik het factuurnummer graag aanklikbaar willen hebben, waardoor op blad 2 automatisch het aangeklikte factuurnummer komt te staan.

zie bestandje:

Dubbelklik op eerste kolom in tabel en het nummer wordt op Blad2 geplaatst

klik met rechtermuis op tab Blad1 en kies programmacode weergeven om de code op de juiste plaats te zien.

Bijlagen

Ik kan niks anders zeggen:

Je bent helemaal geweldig, heel erg bedankt voor je goede hulp!!!
Nu rust mij slechts nog 1 vraag, is het mogelijk naar het dubbelklikken automatisch sheet2 te openen?
of kan dit gewoon met hyperlink?

Laatst bewerkt:
plaats:
Code:
Sheets("Blad2").Activate

op een nieuwe regel na cancel = true (of ervoor....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan