• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink en automatisch gegevens wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aertsbergen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Goedenmiddag,

Wie o wie kan mij helopen met het volgende:

Wij verhuren woninginrichting aan expats,
Nu zijn wij bezig om een "voorraadsysteem" aan te leggen via een excelbestand.

Mijn vraag is:
In een excel sheet hebben wij bijvoorbeel in A1 boxspring 160 x 200 staan, en zijn er 6 geplaatst bij familie A,B,C,D,E,F. Nu wil ik een hyperlink maken en die doorverwijzen naar een nieuw excel document waar alle familienamen in A1, A2, A3 enz. staan. Is het mogelijk om wanneer je op de hyperlink drukt en achter de Familienamen automatisch de aantal boxpriings van 160 x 200 komen te staan, Bijvoorbeel A1 staat familie A, heeft 1 boxspring waneer je op de hyperlink drukt dat er dan achter familie A een 1 komt te staan, En dit dan bij andere artiklen ook doen, met hetzelfde documentje, dus bij een bank druk je op de hyperlink met 3 en dan opent hij het nieuwe documentje waar dan achter de familienamen waar de banken zijn geplaatst een 1 komt te staan.

Hoop dat jullie eruit komen en of dit uberhaupt mogelijk is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Thnx

Beste Aertsbergen,

Er zijn betere manieren om dit te doen, maar ik heb een documentje toegevoegd wat ongeveer doet wat jij beschrijft in je vraag.
Ik heb echter de familienamen op het 2e tabblad gezet. Het lijkt mij sowieso makkelijker en overzichtelijker om al deze gegevens binnen één document te houden. Niet dat het niet mogelijk is om het te verspreiden over 2 documenten, maar toch...

Kies in cel A2 de familienaam, voer de aantallen in en druk vervolgens op de hyperlink om de gegevens automatisch bij te werken op het 2e tabblad

Gr Robert

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan