• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink en dan datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter stoof
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stoof

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Hallo

als ik in kolom A1 een hyperlink heb en als ik deze dan aan klikt zou ik graag willen dat er in kolom B1 een datum komt te staan , die elke keer wijzigd als ik de hyperlink gebruik

wie wil mij helpen

gr stoof

Hoi Stoof,

De volgende programmacode zet de datum in B1 als de hyperlink uit A1 wordt geactiveerd.

Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
If Target.Name = Range("A1") Then Range("B1") = Date
End Sub

Jeroen

het wil niet werken!!

hoi

ik heb het geprobeert maar hij doet het niet!!

heel kolom A zijn hyperlinken en ik zou graag een datum willen hebben in een ander kolom b.v kolom C als ik de cel in A activeer , zo dat ik kan zien wanner ik daar het laaste geweest ben

groet steven

Hoi Steven,

Toen ik je bericht las dacht ik wat vreemd, ik had hem op mijn werk getest (Excel 2000). Nu thuis beschik ik over Excel 97 en kom ik er achter dat het event FollowHyperlink niet mogelijk is in Excel 97.

Dit is in ieder geval de code waarvan ik nu vermoed dat ie werkt in Excel 2000:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
If Target.Column = 1 Then Cells(Target.Row,3) = Date
End Sub

Jeroen

Hoi Jeroen, ik zit deze topic ook te volgen en heb je codes dus ook geprobeerd. Die eerste die je gaf werkt, maar als ik dit door wil voeren op een hele kolom werkt dit niet meer. Ook je tweede krijg ik niet zo dat-'ie werkt bij mij... Ik heb de eerste al een beetje geprobeerd aan te passen aan de situatie die stoof bedoeld (ik heb het bestand van stoof ook) maar ik weet niet wat ik fout doe: ik zat met Target, Range ("A:A") te stuntelen bij zowel de 'bronkolom' als de 'doelkolom' maar dan geeft hij diverse foutmeldingen. :confused:

GRTZ fun_surfer.

P.S.: de hyperlinks gaan naar 30 andere tabbladen en de kolom op blad 1 is voor in de toekomst tot 1500 doorgeteld (het is een LP-lijst), misschien is dit een oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan